آغاز فصلی سبز

آغاز فصلی سبز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ دکتر احسنی مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی استان کردستان، گفت: همکاری پارک علم و فناوری و منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گامی مهم در حمایت از کسب و کارهای سبز است. وی با اشاره به تعریف توسعه پایدار گفت: توسعه پایدار به واسطه پیامدهای منفی محیط زیستی و اجتماعی ناشی از رویکردهای توسعه یک جانبه اقتصادی و لزوم تغییر نگرش بشر پدید آمد.

دکتر احسنی از همکاری منابع طبیعی و پارک علم و فناوری با آغاز فصلی سبز یاد کرد، و تصریح کرد: براساس تعاریف علمی می‌توان گفت که مشاغل مستقر در پارک‌ علم و فناوری کردستان، جزو مشاغل سبز هستند چرا که این مشاغل به کاهش مصرف مواد، آب و انرژی از طریق استراتژی‌های با کارآمدی بالا، اقتصاد کم‌کربن و یا به حداقل رساندن آلودگی و زباله کمک می‌کنند.

مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری در ادامه افزود: نوآوران، فناوران و نخبگان پارک علم و فناوری کردستان می‌توانند به رفع برخی از نیازهای فناورانه و نوآورانه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان و کشور کمک شایانی کنند بنابراین لازم است در نشست مشترکی با حضور مدیران و کارشناسان منابع طبیعی و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کردستان به بررسی چالش‌ها و معضلات بپردازیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تشکیل واحدهای فناور فعال در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند علاوه بر ایجاد مشاغل پایدار سبز به حفظ اکوسیستم و تنوع زیستی استان که میراث آیندگان است نایل شویم.

در این جلسه مهندس نقشبندی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز با اشاره به برخی از چالش‌های این اداره کل پرداخت و گفت: حفاظت مستمر منابع ملی وطبیعی جنگلها ومراتع حفاظتی وذخایر جنگلی و در کل اکوسیستم استان دغدغه اصلی ماست و در این زمینه نیازمند یاری نخبگان و نوآوران هستیم.

وی در ادامه گفت: بی شک، پیوند بیشتر واحدهای فناور و دانش بنیان و منابع طبیعی، می‌تواند به حفظ منابع و ذخایر طبیعی بیانجامد که این همان مسیر مبارکی است که در توسعه پایدار باید طی کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد که نشست‌های مشترک مدیران و کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری و واحدهای فناور به منظور مرتفع نمودن چالش‌ها و نیازهای فناورانه این سازمان برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات