شهردار و اعضای شورای شهر نیشابور از شرکت‌های فناور مرکز رشد فناوری نیشابور بازدید کردند

شهردار و اعضای شورای شهر نیشابور از شرکت‌های فناور مرکز رشد فناوری نیشابور بازدید کردند


نشست هم‌اندیشی شهردار و تنی چند از اعضای شورای شهر نیشابور با ستاد و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مرکز رشد فناوری نیشابور به منظور افزایش تعاملات بیشتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، به نقل از مرکز رشد فناوری نیشابور، ضمن بازدید شهردار نیشابور و تنی چند از  اعضای شورای شهر نیشابور از مرکز رشد فناوری نیشابور و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این مرکز، نشست هم‌اندیشی نیز برگزار شد.

در ابتدا علیرضا شیرازی، رئیس مرکز رشد فناوری نیشابور، ضمن ابزار خوش‌آمد به شهردار و اعضای شورای شهر نیشابور و اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید بر تلاش همه‌جانبه برای تحقق بخشیدن به این مهم، به معرفی مرکز رشد فناوری نیشابور و شرکت‌های عضو پرداخت و برگزاری این جلسه در روزهای آغازین سال را گامی موثر در برقراری و توسعه کمی و کیفی تعاملات مرکز رشد و شرکت‌های فناور با شهرداری نیشابور برشمرد.

در ادامه، مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در این شرکت‌ها، به معرفی محصولات و خدمات دانش محور و فناور خود و بیان نظرات، پیشنهادات و خواسته‌هایشان از شهرداری و شورای شهر پرداختند و خواستار حمایت و افزایش تعاملات سازنده بیش از پیش شدند.

میرفانی، شهردار نیشابور، پس از استماع سخنان مدیران شرکت‌های فناور، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز رشد فناوری نیشابور و آشنایی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، با اشاره به شرایط اقتصادی خاص حاکم بر شهرداری و نیز وجود برخی از قوانینی که به گفته وی نیاز به به‌روز شدن دارند، به عنوان دو دلیل عمده مدیریت شهری در رفع مشکلات شرکت‌ها پرداخت. استفاده از توان فناورانه و دانش‌بنیان این شرکت‌ها در توسعه شهری در کنار برندینگ شهری، شهر هوشمند و مباحث مربوط به تفکیک زباله و ...  که نیازمند همفکری و همکاری بیش از پیش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌باشد، از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود.

در این جلسه که در محل اتاق جلسات مرکز رشد فناوری نیشابور با حضور جمعی از مدیران شرکت‌ها و واحدای فناور و دانش‌بنیان برگزار شد، برخی از اعضای شورای شهر با بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه همکاری‌های بیشتر با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، به ارایه برخی از چالش‌های پیش‌روی شورا و شهرداری پرداخته و مشارکت این شرکت‌ها در حل مسایل و ارایه راهکارهای پیشنهادی ایشان را خواستار و بر ضرورت تشکیل جلسات تخصصی در این خصوص تاکید کردند.

همچنین خاطرنشان می‌نماید در انتهای این جلسه، از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری نیشابور بازدید به عمل آمد تا ضمن آشنایی بیشتر با فعالیت‌های تخصصی این شرکت‌ها، بررسی‌های لازم در خصوص نحوه همکاری و استفاده از محصولات و خدمات فناورانه شرکت‌های این مرکز رشد در مدیریت شهری نیشابور صورت گیرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات