از محصول فناور شرکت اطلس پترو پویش پاژ رونمایی شد

از محصول فناور شرکت اطلس پترو پویش پاژ رونمایی شد


کمپرسور رفت و برگشتی هیدرولیکی محصول شرکت اطلس پترو پویش پاژ، با حضور دکتر تقوایی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی،به نقل از پردیس فناوری انرژی مدیرعامل شرکت فناور "اطلس پترو پویش پاژ" مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در حاشیه رونمایی از این محصول دانشی از ارائه محصول جایگزین کمپرسورهای رفت و برگشتی مکانیکی موجود، با ویژگی های منحصر بفرد  در بخش‌های صرفه جویی انرژی و هزینه تمام شده پرده برداشت.

محمد افکن‌پور مدیرعامل شرکت افزود: این محصول دانشی با امکان تامین کاملا داخلی، از سال ۱۳۸۶ به عنوان پروژه تحقیق و توسعه در شرکت شروع و از آن سال بدلیل مزایای متعدد مکانیزم انتقال هیدرولیکی در قیاس با روش مکانیکی در دستور کار دستیابی و تدوین دانش فنی قرار گرفته است. این محصول در طول بلوغ خود، در قالب ۲  نمونه آزمایشگاهی و نمونه اولیه آماده و ضمن ارائه عملکرد مناسب توانسته است بیشتر معایب سیستم موجود در جایگاه های سوخت گاز طبیعی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: سیستم مزبور بدلیل کاهش تعداد قطعات متحرک و همچنین سادگی در رعایت الزامات خطر پذیری انفجار، در کنار صرفه جویی ۴۰ درصدی مصرف انرژی با کاهش هزینه تمام شده به نصف هزینه موجود و رعایت دقیقتر استانداردهای اکوستیکی همراه است.

وی بیان کرد: این شرکت فناور هم‌اکنون در کنار تولید و تعمیر اساسی انواع کمپرسور‌های مکانیکی جایگاه‌های سوخت موفق به تولید نمونه تجاری محصول یاد شده کرده که طبق قرارداد با کارفرما مقرر شده جهت تهیه گاز فشرده در جایگاه‌های سوخت پرتابل بکارگیری گردد.

ویژگی‌های کمپرسور H۴۰-۲۰۰ :
 طراحی و ساخت قطعات کاملا بومی
 اولین هیدرو کمپرسور عملیاتی شده در کشور
 میزان مصرف انرژی کمتر از سایر نمونه‌های مکانیکی
 میزان ارتعاش و صدای بسیار پایین
 بهینه سازی ابعادی و نیاز به فضای نصب کوچکتر
 طراحی و ساخت بر اساس استاندارد ملی برگرفته از API۶۱۸
 قیمت به مراتب کمتر نسبت به نمونه‌های موجود
 عدم نیاز به تجهیزات و سیستم های روانکاری ( Oil Free Compressor )
 پشتیبانی و خدمات پس از فروش در دسترس
 عدم نیاز به کف‌سازی خاص جهت نصب و قابل استفاده به صورت پرتابل بر روی تریلر
 امکان استفاده در شرایط فشار ورودی با دامنه متغییر
 سیستم کنترل PLC با قابلیت نصب اسکادا و انجام مانیتورینگ دور از تجهیزات



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات