شرکت فضل داروخیام خراسان موفق به تولید و عرضه مکمل دارویی گلوکوبر۳۰۰ شد

شرکت فضل داروخیام خراسان موفق به تولید و عرضه مکمل دارویی گلوکوبر۳۰۰ شد


شرکت دانش‌بنیان فضل داروخیام خراسان، عضو مرکز رشد نیشابور پارک علم و فناوری خراسان، موفق به تولید و عرضه مکمل دارویی بهبود سندروم متابولیک بر پایه گیاه زرشک با نام تجاری گلوکوبر۳۰۰ شدند.

به گزارش اداره روابط عمومی و بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از خبرگزاری ایسنا، شرکت دانش‌بنیان فضل داروخیام خراسان، عضو مرکز رشد نیشابور پارک علم و فناوری خراسان، موفق به تولید و عرضه مکمل دارویی بهبود سندروم متابولیک بر پایه گیاه زرشک با نام تجاری گلوکوبر۳۰۰ نیز شدند.

دکتر کامران شورگشتی با بیان این خبر، اظهار کرد: سندروم متابولیک شامل مجموعه‌ای از اختلالات از جمله فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی بالای دور کمر و سطوح غیر طبیعی کلسترول یا تری‌گلیسیرید است که متاسفانه به دلیل سبک زندگی نادرست، به شکل پیش‌رونده‌ای در جامعه در حال گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بالای درمان این بیماری مزمن، نبود داروی مناسب در بازار دارویی کشور، مرگ‌ و میر ناشی از شیوع گسترده سندرم متابولیک و سایر بیماری‌های مرتبط سبب تولید این دارو پس از تحقیقات علمی گسترده با همکاری دانشکده داروسازی مشهد و حمایت ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ‌توسط شرکت دانش‌بنیان فضل دارو شده است.

این محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کپسول گلوکوبر یک فرآورده طبیعی حاوی عصاره تغلیظ شده ریشه و ساقه گیاه زرشک بوده و با داشتن مواد موثر متعدد از جمله ترکیب آلکالوئیدی بربرین، از طریق مکانیسم‌های مختلف به کنترل و بهبود این شرایط خطرآفرین کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تولید این محصول نه تنها باعث کمک به بهبود و حفظ سلامت جامعه می‌شود، بلکه کمک زیادی به تولید ارزش افزوده در زمینه فرآوری گیاهان دارویی بومی استان نموده که این خود افتخاری برای خراسان بزرگ در کشور است.

شورگشتی عنوان کرد: نمونه مشابه این محصول در بازار دارویی آمریکا با قیمت ۲۵ دلار عرضه می‌شود و این درصورتی است که محصول «گلوکوبر۳۰۰» در بازار ایران با قیمت ۵ دلار عرضه می‌شود.همچنین استفاده از عصاره به دست آمده از این گیاه در محصول گلوکوبر باعث اثرپذیری بهتر و استفاده راحت‌تر نسبت به نمونه‌های موجود در بازار دارویی دنیا شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: محصول گلوکوبر ۳۰۰ آخرین محصول شرکت نیست و بازار دارویی شاهد محصولات شاخص و برجسته بعدی این شرکت در آینده نزدیک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره با تکیه بر دانش و تولید داخلی تاکید دارند و امسال نیز شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین محورهای شعار سال ایشان بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بروکراسی‌های پیچیده اداری در مسیر دریافت مجوزها مهم‌ترین مشکل تولید کنندگان به شمار می‌رود که در صورت بهبود آن به طور حتم روند تولید محصولات دانش‌بنیان در کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شورگشتی تاکید کرد: این شرکت در مسیر تولید داروی گیاهی گلوکوبر۳۰۰ از حمایت‌های مرکز رشد نیشابور، پارک علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری، صندوق پژوهش خراسان و همچنین دکتر ملائکه رییس وقت دانشکده داروسازی مشهد، دکتر عباس پور معاون پژوهشی وقت دانشکده داروسازی مشهد، دکتر امامی مدیر گروه طب سنتی دانشکده داروسازی و پروفسور حسین زاده عضو هیات علمی دانشکده داروسازی برخوردار بود.

شرح



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات