رییس پارک علم و فناوری خوزستان معارفه شد

رییس پارک علم و فناوری خوزستان معارفه شد

آیین تکریم و معارفه رییس سابق و جدید پارک علم و فناوری خوزستان روز چهارشنبه با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و در آن ضمن تقدیر از ایرج کاظمی نژاد، راضی جلالی به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری این استان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس پارک علم و فناوری خوزستان در این آیین با اشاره به ایجاد ستاد اقتصاد دانش بنیان و تشکیل قرارگاه تحقق شعار سال در خوزستان گفت: حدود ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان شهرک های صنعتی خوزستان تعطیل هستند که این شرکت ها توسط شتابدهنده‌ها شناسایی و بستر لازم برای فعال سازی آنها در حال انجام است.

راضی جلالی ادامه داد: با پیگیری مدیریت سابق پارک علم و فناوری خوزستان، تفاهم‌نامه اختصاص زمینی با وسعت ۶ هکتار برای احداث پارک در دانشگاه شهید چمران نهایی شده است که با اجرایی شدن آن بستر لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی فراهم می‌شود.

وی افزود: دانش بنیان کردن صنایع بزرگ خوزستان، اصلاح قوانین بالادستی، تلاش برای ارتقای صادرات محصولات دانش بنیان، حذف موازی کاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای خوزستان و همچین اشتغال زایی در شرکت‌های دانش بنیان از جمله اهدافی است که در دوره مدیریت جدید پیگیری می‌شود.

مراکز نوآور رشد خوزستان در ۲ سال ۲ برابر شد

رییس سابق پارک علم و فناوری خوزستان نیز در این آیین با اشاره به حدود ۲ سال فعالیت خود به عنوان رییس پارک علوم فناوری خوزستان گفت: تعداد مراکز نوآوری رشد خوزستان در ۲ سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است ضمن اینکه تعداد شتاب دهنده‌های این پارک به عنوان نیروهای محرک این عرصه در این مدت رشد چشمگیری داشته‌اند.

ایرج کاظمی نژاد افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان خوزستان از  ۱۶۷ شرکت در سال ۹۸ به ۲۹۴ شرکت در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است ضمن اینکه افراد شاغل در این پارک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری خوزستان از نظر آمار اشتغال از میانگین کشوری عملکرد بهتری داشته است ادامه داد: به منظور حمایت و پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این استان صندوق پژوهش و فناوری خوزستان در مهر ۱۳۹۹ تاسیس شد.

رییس سابق پارک علم و فناوری خوزستان گفت: میزان صادرات در ۲ سال گذشته به دلیل تخصیص ارز ۴۲ هزار ریالی با افت شدیدی روبه رو شد که با حذف این ارز دیگر بهانه‌ای برای آمار پایین صادرات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم فناوری از بودجه عمومی ضعیفی برخوردار هستند که باید این موضوع در ادامه این روند با حمایت‌های وزارت علوم اصلاح شود، ادامه داد: مجموع بودجه‌های عمومی کل پارک‌های علم و فناوری کشور به اندازه یک دانشگاه نیست که این روند باید تغییر کند.

کاظمی نژاد با بیان اینکه فضای کالبدی پارک علم و فناوری خوزستان یک هزار و ۸۰۰ مترمربع است گفت: تامین ۲۰ هکتار زمین پس از ۲ سال تلاش مستمر برای احداث پارک علم و فناوری خوزستان و همچنین تخصیص پنج هزار متر مربع برای احداث برج فناوری استان از جمله زیرساخت هایی است که مقدمات آن فراهم شده و در مدیریت جدید باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: نبود امکانات برای حمایت از نخبگان، مهاجرت نخبگان به خارج استان، وجود صنایع بزرگ دولتی و احساس بی نیازی برای ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان از جمله مشکلات این پارک در خوزستان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اسفند سال ۱۴۰۰ با صدور حکمی ضمن تقدیر از ایرج کاظمی نژاد رییس سابق پارک علم و فناوری خوزستان، راضی جلالی را به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری این استان منصوب کرد.

در این آیین همچنین از جایگاه علمی و شخصیتی مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان تقدیر شد.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات