پارک علم و فناوری خراسان رضوی به جایگاه پارک علم و فناوری توسعه یافته رسید


معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان گفت: این توسعه یافتگی به زیست بوم موجود در پارک مرتبط بوده و در واقع زیست بوم متفاوت در پارک منجر به توسعه یافتگی شده است. اتفاقی که در پارک علم و فناوری خراسان رخ داده است از همین منظر بوده و چرخه زیست بوم فناوری در پارک علم و فناوری خراسان شکل گرفته است.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ علی اسماعیلی در مصاحبه خبری با شهرآرانیوز ، درباره اعطای گروه یک به پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: از هفته گذشته پارک علم و فناوری خراسان رضوی به جایگاه پارک علم و فناوری توسعه یافته رسیده است. پارک علم و فناوری خراسان رضوی دارای برخی ویژگی‌های خاص در حوزه‌‍‌های مختلف از جمله آی تی، انرژی و ... است. برای مثال پارک در حوزه انرژی هاب انرژی کشور از طریق وزارت نفت شناخته شده و همچنین ترنور مالی پارک بسیار بالا بوده که قابل مقایسه با بقیه پارک‌ها در کشور نیست. این ویژگی‌ها منجر شد که پارک علم و فناوری خراسان رضوی به مرحله توسعه یافتگی دست یابد. به جز پارک علم و فناوری خراسان رضوی، پارک‌های اصفهان و تهران نیز به جایگاه توسعه یافتگی رسیده‌اند.

وی افزود: این توسعه یافتگی به زیست بوم موجود در پارک مرتبط بوده و در واقع زیست بوم متفاوت در پارک منجر به توسعه یافتگی شده است. اتفاقی که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی رخ داده است از همین منظر بوده و چرخه زیست بوم فناوری در پارک علم و فناوری خراسان رضوی شکل گرفته است. دراین چرخه شرکت‌ها در پارک به مرحله‌ای می‌رسد که از آن‌ها شرکت‌های جدید ایجاد شده و نیاز‌های یکدیگر را پوشش می‌دهند.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان در مورد پتانسیل‌های ایجاد شده برای پارک در مرحله توسعه یافتگی تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی قرار است نیاز فناورانه استان را تامین کند. حالت توسعه یافتگی برای پارک مانند استقلال بوده و پارک نیاز‌های خود را در داخل برطرف می‌کند.

اسماعیلی در مورد شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۷۵۰ شرکت در مجموعه پارک علم و فناوری خراسان فعالیت کرده که از این تعداد ۳۷۰ شرکت دانش بینان هستند



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات