دانشمندان پارک علم وفناوری خراسان عفونت بیمارستانی را با به‌روزترین روش کنترل می کند


مهسا حسین پور پورمقدم مدیرعامل شرکت یکتا فناوران طوس در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: شرکت ما تولید کننده کاورهای مصرفی دستگاه‌های تب سنج، ترمومترهای جنیوس مدل های ۲ و ۳ است.

مهسا حسین پور پورمقدم مدیرعامل شرکت یکتا فناوران طوس در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: شرکت ما تولید کننده کاورهای مصرفی دستگاه‌های تب سنج، ترمومترهای جنیوس مدل های ۲ و ۳ است. ما اولین و تنها تولیدکننده این محصول در سطح کشور هستیم که به جز ما یک وارد کننده نیز در این زمینه فعالیت دارد.
به طور کلی در ایران دو شرکت فعال در زمینه کاورهای مصرفی دستگاه های تب سنج وجود دارد که یک شرکت وارد کننده و ما که شرکت تولید کننده این محصول هستیم و به واسطه همین امر وارد پارک علم و فناوری خراسان رضوی شدیم و در حال حاضر جزء واحدهای فناور پارک هستیم، تا به امروز حدود ۴ میلیون قطعه از تولیدات شرکت به مراکز مختلف در سطح کشور فروخته شده است. شرکت دارای خدمات پشتیبان این دستگاه‌ نیز هست. این دستگاه یک سری بازدیدهای دوره ای دارد مثل کالیبراسیون، تعمیرات دستگاه‌ها و کارهای فنی که پرسنل ما این خدمات را نیز ارائه می کنند.
وی همچنین افزود: ما برای این دستگاه های ترمومتر با شرکتی به نام تایداک الکترونیک که یک شرکت تایوانی است به عنوان نماینده ما قرارداد بستیم. در حال حاضر شرکت ما روی محصول جدیدی که به زودی آن هم مجوزهایش را دریافت می‌کند و در لیست محصولات فروش قرار می‌گیرد نیز کار می‌کند.
مدیرعامل شرکت یکتا فناوران طوس درباره خدماتی که پارک ارائه نموده است گفت: حمایت های پارک برای ما واقعا خیلی خوب بود ما از آنها رضایت داریم هم از لحظه ای که پذیرش شدیم و هم به لحاظ تسهیلاتی که با نرخ مناسب در اختیار یک شرکت نوپا گذاشتند. همکاری هایی که با ما داشتند و در بحث نمایشگاه حمایت خیلی خوبی از شرکت‌ها شد . هم به لحاظ غرفه سازی و هم به لحاظ معرفی و همچنین به لحاظ تاثیر در نمایشگاه به طوری که ما هیچ کاری برای گرفتن غرفه در نمایشگاه انجام ندادیم و همه اقدامات توسط پارک علم و فناوری خراسان رضوی انجام شد.
حسین پور پورمقدم افزود: توضیحی که درباره دستگاه تب سنج باید بدهم این است که تب سنجی در بخش‌های مختلف بیمارستانی به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. تب سنج هایی داریم که دما را از روی پوست برمی‌دارند و مدل دیگر تب سنج ها دما را از داخل گوش برمی‌دارند که ما تب سنج نوع دوم را طراحی و تولید کرده ایم. در حال حاضر در سطح دنیا بهترین تب سنجی که وجود دارد همین تب سنجی است که ما ساخته ایم که دمای بدن را از روی پرده صماخ گوش برمی دارد و نزدیک ترین دمای واقعی است که برای جلوگیری از کنترل عفونت یک عدد مشخص در هر بخشی دارد. شرکت ما تولید کننده کاورهای مصرفی این دستگاه‌ها نیز هست که از انتقال ویروس بین بیماران جلوگیری می‌کند و اهمیت این دستگاه همین جلوگیری از عفونت بیمارستانی است.
پورمقدم تاکیدکرد: دستگاه ما هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد از بابت مواد اولیه و دستگاه ها هیچ وابستگی نداریم.
مدیرعامل شرکت فناوران درباره اتفاق مثبتی که در طول دو روز گذشته برای شرکت در نمایشگاه رقم خورده است گفت: ما صحبتی با شرکت وارد کننده‌ای که پیشتر مطرح کردم داشتیم و آن شرکت درباره نمایندگی فروش وارد مذاکره شدیم که درحال بررسی هستیم. به غیر از آن چند شرکت دیگر هم برای نمایندگی اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: همچنین ما با چند مراکز  که از تب سنج‌های لیزری استفاده می‌کردند و  از آن‌ها ناراضی بودند نیز، صحبت کردیم و پس از نظر سنجی مشخص شد تب سنج های لیزری که تب را از روی پوست برمی دارند و نسبت به تب سنج ما عملکرد ضعیف تری دارند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات