اُکسی نت هشدار می دهد


اُکسی نت به یاری مسئولین بیمارستانی آمد تا علاوه بر کاهش هزینه، با اطمینان خاطر بیشتری اکسیژن بیمار را تامین کنند، هدف ما از ساخت این دستگاه، هوشمندسازی سیستم اکسیژن رسانی بیمارستانی بوده است و دستگاه ما امکان مدیریت مصرف اکسیژن را فراهم می آورد.

فائزه خطیبی مدیرعامل شرکت زیست فناوران رستاک در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ما امسال دستگاهی به نام " اکسی نت " ارائه کردیم که مشابه خارجی ندارد و برای ارائه این محصول در نمایشگاه ایران هلث حضور داریم.هدف ما از ساخت این دستگاه، هوشمندسازی سیستم اکسیژن رسانی بیمارستانی بوده است و دستگاه ما امکان مدیریت مصرف اکسیژن را فراهم می‌آورد."اکسی نت" پارامترهای خلوص و فشار گاز اکسیژن بیمارستانی را پایش می‌کند  و درصورت افت خلوص یا فشار هشدارهایی را از طریق پیامک ، پیام تلفنی و ارسال بر روی وب سایت اینترنتی به صورت هشدار اعلام می‌کند و مهمترین مشخصه این دستگاه این است که می‌تواند در صورت هرگونه افت و خارج شدن هر کدام از پارامترهای خلوص و فشار از بازه استاندارد، جبران سازی را انجام دهد یعنی به صورت کنترلی و به صورت خودکار منابع پشتیبان مثل اکسیژن مایع ، کپسول‌های اکسیژن را وارد مدار کند و خلوص و فشار را جبران‌سازی کند و به حالت استاندارد بازگرداند.

وی افزود: مزیت‌هایی که محصول ما برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارد این است که مصرف اکسیژن را مدیریت می‌کند تا در مصرف اکسیژن مایع صرفه جویی شود، این دستگاه در بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان حضرت رسول در تهران استفاده شد و ما توانستیم در دوران اوج بحران کرونا ۱.۵ تا ۲ تن مصرف اکسیژن مایع را مدیریت و کنترل کنیم و کاهش معنی دار مصرف اکسیژن مایع را رقم بزنیم.
خطیبی ادامه داد: مزیت دیگر این دستگاه آن است که در پاسخگویی به افت فشار و خلوص آن، سرعت عمل ببخشیم چرا که در سیستم‌های قبلی وقتی خلوص یا فشار کاهش می‌یافت ما این مسئله را در بالین بیمار متوجه می‌شدند، اما با نصب دستگاه در مبداء تولید اکسیژن قبل از رسیدن این افت به بالین بیمار ، بیمارستان متوجه می‌شود و درصدد رفع آن برمی آید.
اُکسی نت ثبت اختراع شده است؛ ما این دستگاه را ثبت اختراع کردیم و اولین شرکت تولیدکننده در ایران هستیم. محصول ما نمونه خارجی ندارد به این صورت که چهار قابلیت مانیتورینگ ، هشدار و کنترل و دیتالاگین در محصول دیگری، در هیچ کشوری وجود ندارد.
برای ثبت این اختراع در سطح بین المللی اقدامی نکرده ایم اما اگر هزینه‌های این کار قابل پرداخت باشد در صادرکردن این دستگاه به کشورهای دیگر برای ما بسیار یاری دهنده خواهد بود.
خطیبی درباره حمایت هایی که پارک از شرکت زیست فناوران رستاک نموده است گفت: قبل از این نمایشگاه هم پارک برای ما امکان حضور در یک نمایشگاه بین المللی در مشهد را فراهم کرد و آنجا نیز اُکسی نت مورد استقبال زیادی قرار گرفت .
وی تاکید کرد: نمایشگاه ایران هلث یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجهیزات پزشکی است که با توجه به این که به دلیل کرونا دو سال این نمایشگاه برگزار نشده بود ظرفیت نمایشگاه از دوسال پیش پر بود و تمام شرکت ها و تولید کنندگان علاقمند به شرکت در نمایشگاه ایران هلث بودند و به همین دلیل حضور در این نمایشگاه برای ما به عنوان یک شرکت تازه تاسیس به صورت مجزا غیرممکن بود .
پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی این کار را برای ما انجام داد و زیرساخت اولیه آن را برای ما فراهم کرد و تمام هماهنگی هایش را انجام داد و توانستیم خیلی راحت در اولین روز نمایشگاه حضور پیدا کنیم و خیلی راحت محصول مان را ارائه کردیم.
این فرصت خیلی خوبی برای ما بود و ما توانستیم با مسئول تجهیزات های مختلف کشور آشنا شویم اینجا مرکزی است که از همه بیمارستان های کشور حضور دارند و این کار را برای ما راحت کرد. به عنوان مثال ما از بندرعباس متقاضی داشتیم و از ما پیش فاکتور خواستند. خداروشکر با استقبال بسیار خوبی روبرو شدیم.
شاید ۵ یا ۶ مرکز بیمارستانی از اُکسی نت استقبال کردند و از ما پیش فاکتور خواستند و خیلی جای خوشحالی وجود دارد. همچنین ما در این نمایشگاه بازدید کننده بسیار مهمی داشتیم ؛ جناب آقای دکتر وطن پور که رئیس انجمن دانش بنیان های تهران را برعهده دارند و در دوره قبل هم در وزارت بهداشت معاون قسمت پژوهشی وزارت بهداشت بودند.
فائزه خطیبی اظهان داشت:دکتر وطن پور در غرفه ما حضور یافتند دستگاه ما را مشاهده کردند و به ما قول دادند که از طریق انجمن شرکت‌های دانش بنیان تهران ما را در بحث فروش کمک کنند و برای دانش بنیان شدن ما بتوانند در این مسیر ما را کمک کنند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات