مطمئن ترین وسیله برای احیای بیمار ایست قلبی را ساختند


مطمئن ترین وسیله برای احیای بیمار ایست قلبی ساخته شد، دستگاهی که در مهمترین لحظات حیاتی می تواند بیمار دچار ایست قلبی را احیاء کند، توسط دانشمندان پارک علم و فناوری خراسان رضوی ساخته شده است.

محمد آهنیان کارشناس ارشد مهندسی پزشکی و مدیر عامل شرکت تجهیزات پیشرفته درمان توس در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: محصول ما برای اولین بار در ایران و منطقه ساخته شده است، به طوری که در کشورهای منطقه همچون روسیه، عراق و بحرین و دیگر همسایگان این دستگاه وجود ندارد.

وی افزود: این دستگاه به نام شوک قوی خودکار (Defibrillator External Mated Auto) و با نام اختصاری AED، دستگاهی به شدت حیاتی می‌باشد. هنگامی که فردی دچار ایست قلبی می‌شود، حدود ۴ تا نهایتاً ۶ دقیقه فرصت برای احیاء فرد در اختیار داریم که با توجه به شرایط روحی همراه بیمار و اضطراب وی این زمان برای هر گونه اقدامی اعم از تماس با اورژانس و یا اقدام در جهت احیاء فرد، رسیدن به نتیجه مطلوب بعید است.

آهنیان تصریح کرد: این دستگاه در تمام اماکن عمومی کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد به طوری که در امریکا طبق قانون، هر ساختمانی که در روز بیش از ۲۰۰ نفر تردد می کنند ملزم به نصب یک دستگاه AED می‌باشد.

همچنین در ادامه اظهار کرد: ما این دستگاه را به قیمت ۶۵ میلیون تومان به بازار عرضه کرده ایم و تا کنون آستان قدس رضوی و دو اورژانس در شهر‌های پلدشت از توابع استان آذربایجان غربی، اسفراین و مشهد، دستگاه  مذکور را خریداری کرده اند .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات