پایداری تولید منوط به توزیع عادلانه بودجه‌های دولتی است


بهترین حمایت از شرکت دانش‌بنیان آن است که بیمارستان‌ها و بخش دانشگاهی مطالبات شرکت را به موقع پرداخت کنند.

محسن شهرآئینی مدیرعامل شرکت الکترومد پرشین توس در گفتگو با روابط عمومی پارک علم وفناوری خراسان رضوی گفت: شرکت ما از سال ۹۳ در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مستقر است. محصول دانش‌بنیان ما در سال ۹۳ دستگاه ثابت کننده بافت قلب بود که در آن سال اولین تولیدکننده و تنها تولید کننده بودیم.
مدیرعامل شرکت الکترومد پرشین توس افزود: این دستگاه کالای هایتک است و در جراحی قلب استفاده می‌شود و با وجود بازار رقابتی که به واسطه تخصیص ارز دولتی به کالای وارداتی وجود داشت با حمایت پارک علم و فناوری و کادر پزشکی و جراحی توانستیم دستگاه خود را ارتقاء دهیم به نحوی که هم اکنون دستگاه ما مورد اعتماد متخصصین است و در حال حاضر ۹۰ درصد بازار از محصول ما استفاده می‌کنند.
شهرآئینی درباره مشکلات شرکت گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان روابط خاص و سرمایه هنگفت ندارند؛ اما یک شرکت تولیدی نه به منت کسی نیاز دارند نه به وام احتیاج دارند و نه روابط خاص لازم است فقط کافیست از طریق بودجه‌ای که از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دارد، چرخش مالی این شرکت‌ها تامین شود در این صورت شرکت می‌توانند هزینه‌های خود را تامین کنند و در بحث فناوری و افزایش محصولات تولیدی هم پیشرفت داشته باشند.
درحال حاضر تقریبا ۷۰ درصد مطالبات ما از بیمارستان‌ها و بخش دانشگاهی بیش از یکسال تا دو سال برمی‌گردد و با وجود تورم پول ما بی ارزش می‌شود و با توجه به اینکه ما با دو نفر شروع کردیم و بدون حمایت بالغ بر ۴۰ نفر پرسنل داریم.
وی تاکید کرد: تنها مشکل شرکت‌ها گردش مالی است؛ ما همه هزینه ها را نقدی پرداخت می‌کنیم اما مطالبات ما به صورت مدت دار پرداخت می‌شود و اگر این مسئله حل نشود امکان تولید بیشتر و ارتقاء محصول از شرکت تولید کننده گرفته می‌شود و دوباره کشور مجبور می‌شود که واردات را از سر بگیرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات