نشست مشترک پارک علم و فناوری لرستان با مسئول استانی نهاد مقام معظم رهبری


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان؛ به منظور بررسی راهکارهای همکاری مشترک در راستای تحقق شعار سال با موضوع "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"، ظهر امروز جلسه مشترکی فی مابین پارک علم و فناوری لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان در محل این پارک برگزار گردید.
پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از اعضای مهم اکوسیستم نوآوری و فناوری نقش مهمی در توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و تسهیل گری امور شرکت ها و واحدهای فناور دارند. با توجه به جایگاه و اهمیت نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان؛ تعامل فی مابین پارک علم و فناوری لرستان و این نهاد نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه های حوزه فناوری استان خواهد داشت.
از آنجایی که دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها از ورودی های اصلی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می باشند فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه اشتغال محور و شناساندن نقش تسهیل گری پارک ها و مراکز رشد، در تحقق این مهم نقش بسزایی خواهد داشت. لذا رئیس پارک علم و فناوری لرستان نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را در فرهنگ سازی و ارتقاء گفتمان علم  و فناوری در دانشگاه های استان لرستان کلیدی و اثرگذار دانست.
فرهاد نامداری حضور محصولات فناوران در بازارهای بین الملل و همکاری های بین المللی را از اهداف راهبردی میان مدت این پارک بر شمرد. وی با اشاره به تجربیات بین المللی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود ابراز امیدواری نمود که با استفاده از ظرفیت های موجود در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و همکاری‌های فیمابین، این امر محقق شود.
وی بر اهمیت ارتقای فرهنگ بومی و اسلامی و توسعه محصولات مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و علوم انسانی تاکید نمود و راه اندازی مرکز رشدی که به صورت ویژه در این زمینه فعالیت نماید را از دیگر زمینه های همکاری مشترک بر شمرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به بیان برخی از جنبه های شخصیت ویژه حضرت پرداختند. ایشان به مناسبت این روز خجسته یک جلد نهج البلاغه به رئیس پارک علم و فناوری لرستان هدیه نمودند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود گفت: اهمیت نقش پارک های علم و فناوری در دنیای امروز محسوس است و در این برهه زمانی و به معنای خاص دانش محور و فناور محور بودن از نیازهای محسوس کشور است که باید برآورده شود.
وی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان در نظر دارد اطلس جامع تحلیل وضعیت آموزش عالی استان لرستان را تدوین نمایند. این اطلس در تحلیل وضعیت علمی استان نقش بسزایی خواهد داشت. پیشنهاد می شود که پارک علم و فناوری در جلسات مربوطه که با حضور روسای آموزش عالی استان برگزار می شوند به عنوان عضو ثابت مدعو حضور داشته باشد. در این طی جلسات ارتباطات ایجاد خواهد شد و همچنین ظرفیت هایی شناسایی می شود که می تواند منجر به افزایش همکاری فی مابین و تحقق شعار سال شود.
وی پیشنهاد داد؛ پارک علم و فناوری لرستان در شوراهای راهبردی بین الملل وابسته عضو شود و از ظرفیت های بین المللی موجود در راستای پیشبرد اهداف پارک استفاده نماید.
حاتمی اظهار داشت: این نهاد آمادگی دارد با پارک علم و فناوری جهت فرهنگ سازی و تقویت گفتمان فناوری و نوآوری در استان، همکاری نماید و از ظرفیت های خود- از جمله اطلاع رسانی در نشست های خبری، مراسمات دانشجویی، جلسات رسانه‌ای و غیره- جهت تحقق این مهم بهره گیرد.
وی بیان داشت: این نهاد همچنین در خصوص برگزاری دوره های آموزشی مشترک با پارک علم و فناوری در قالب نشست های هم اندیشی همکاری لازم را خواهد داشت و برای اعضای هیات علمی شرکت کننده در این دوره ها، گواهی های مربوطه صادر خواهد شد.
در پایان مقرر گردید کارگروه ویژه‌ای در راستای تحقق شعار سال تشکیل گردد که برنامه های لازم در این خصوص تدوین و از ظرفیت های مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و پارک علم و فناوری در این خصوص استفاده شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات