بررسی مسائل پارک علم و فناوری لرستان در نشست مشترک با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

بررسی مسائل پارک علم و فناوری لرستان در نشست مشترک با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان؛ در راستای تحقق شعار سال و خدمات رسانی بیشتر و بهتر به فناوران استان صبح امروز جلسه هم اندیشی فیمابین پارک علم و فناوری لرستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان برگزار گردید. در این جلسه مشکلات بودجه ای پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته مطرح و بررسی شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان در این جلسه گفت: در حال حاضر این پارک با هدف تامین فضای فیزیکی مورد نیاز فناوران؛ دو پروژه عمرانی ساختمان شماره ۲ شرکت‌های فناور و ساختمان کارخانه نوآوری استان لرستان را در دست احداث دارد که دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی هستند. تاکنون مبلغ ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه ها اختصاص یافته که مبلغ نه میلیارد تومان آن دریافت و هزینه شده است. در صورت تامین مابقی اعتبارات، پروژه های مورد اشاره طی هفته دولت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
فرهاد نامداری مسئله فراهم نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز جهت واگذاری اراضی به فناوران را از دیگر مشکلات اصلی این پارک برشمرد و تشریح کرد: طرح جامع واگذاری اراضی پارک در هیات امنای پارک مصوب شده است. لیکن این پارک جهت فراهم نمودن زیرساخت‌های مورد نیاز این اراضی نیازمند حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان است.
رئیس پارک علم و فناوری لرستان مشکل تامین فضا جهت فناوران مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد را از دیگر دغدغه های این پارک برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۴ واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بروجرد مستقر هستند اما فضای مورد استفاده بسیار قدیمی و تقریباً غیر قابل استفاده می باشد. در این خصوص رایزنی های بسیاری جهت تامین فضا صورت گرفته که به نتیجه مشخصی نرسیده است و انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این مسئله ورود نماید تا این مشکل برطرف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان نیز با تاکید بر تحقق شعار "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" و اهمیت نقش پارک ها در توسعه فناوری و نوآوری در تحقق این شعار، قول مساعدت و همکاری در برطرف نمودن مشکلات پارک علم و فناوری لرستان و مراکز رشد وابسته را دادند.
سمانه حسن پور گفت: با توجه به اینکه اعتبار پروژه های عمرانی در دست احداث پارک از محل تعهدات سفر تامین می شود؛ در تامین این اعتبار مشکل خاصی نیست و در زمان مقرر؛ اعتبار باقیمانده مورد نیاز (به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان) جهت تکمیل پروژه های ساختمان دوم شرکت ها و همچنین ساختمان کارخانه نوآوری استان، تخصیص خواهد شد.
وی در خصوص تامین فضا جهت فناوران مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بروجرد گفت: موضوع فضای مورد نیاز در کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان‌های اداری استان مطرح خواهد شد و جهت تامین فضای مورد نیاز این مرکز قول مساعدت و همکاری دادند.
همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان بیان داشت: در صورت توزیع اعتبارات از محل توازن ملی نیز مبالغی به این پارک تخصیص داده شود و جهت هرگونه همکاری برای تامین بودجه مورد نیاز پارک، اعلام آمادگی نمودند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات