در محکومیت فیلم موهون و اهانت بار به ساحت مقدس، حضرت امام رضا(ع)


"بسم الله قاصم الجبارین"

"اسْتِکْبَارًا فِی الْاَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّئِ وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ اِلَّا بِاَهْلِ"(سوره فاطر/آیه ۴۳)

اَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ(سوره عنکبوت/آیه ۴۱)

هرازگاه کودکان خیال پرداز با سنگ پرانیهای مغرضانه، تیرهای چوبین و سست شده خود را به سنگ غفلت فروآورده و گروهی هویت‌ازدست داده در کنار آنان، چنان منافقینی که اسیر امیال دیگران گشته و بدنبال نیشتر کشیدن بر روی ارزشها و مفاهیم و مذاهب هستند گامهای شکسته‌ای را برمی‌دارند و این‌بار از روی عناد و کینه‌ای عمیق با کشوری دارای قدمتی بیش از ۸ هزارسال تاریخ و ارزشهای غیر قابل انکار با کف و هوراهایی تو خالی چند ثانیه‌ای ذهن‌ها را مشغول خود گردانده‌اند.

این بدیهیات بر کسی پوشیده نیست که صنعت بزرگ سینما بدستان شورای بزرگ یهودیان صهیونیست اداره می‌شود، از هالیوود پر زرق و برق تا جشنواره کن با مفاهیم انتلکتوال و دیگر بازارهای مکاره آنان از کمپانیهای بزرگ تا رصد کردن کشورهایی مانند ایران که در قدمت و عزمت سترگ بوده و خواهند بود.

اما این بار با رویکردی متفاوت و ضعیف و چون کودکان خردسال که با سنگ ریزه بدنبال دور کردن شیر اوژن تفکری هستند که ریشه در اعماق وجود تمامی جهان دارد و با ساخت و پرداخت یک نمایشنامه نشخوار گشته بنام" عنکبوت مقدس" بدنبال فوت کردن برای خاموشی خورشیدی بزرگتر از تصورات هستند.

شاید با شناخت این قوم سرگردان در طول تاریخ و بحکم نص صریح قرآن که می‌فرماید:

«قالوا یاموسی... قَالَ رَبِّ اِنِّی لا اَمْلِکُ اِلاَّ نَفْسِی وَاَخِی فَافْرُقْ بَیْنَنَا وَبَیْنَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ• قالَ فَاِنَّها مُحَرَّمَهٌ عَلَیْهِمْ اَرْبَعینَ سَنَهً یَتیهُونَ فِی الْاَرْضِ فَلا تَاْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفاسِقینَ» آنان را بهتر بشناسیم.

آنان که هزاران سال در نافرمانی و پیمان با لوسیفر بدنبال جنگ با خدا می‌باشند راه انداختن اینگونه سیرک‌های پررنگ و لعاب و حجمه‌های ناموفق به دژهای مستحکم اعتقادات عظیم در پهنای عالم دور از ذهن نباشد.

تاریخ خود گواه وجود مقدسی است که بیش از ۱۲ قرن قبل به سرزمین توس عظیمت کرد و بحکم تقدیر و عصای جادویی شرق خاور را متنعم از حکمت و علم و دانش خود گردانید و او که عالم آل الله است به شرافت حدیث قدسی : لَا اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی اَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَهُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ اَنَا مِنْ شُرُوطِهَا، «لَا اِلَهَ اِلَّا اللَّهُ»

مبدع گفتمان ادیان و گسترداننده علم علوی و مکتب رضوی و اشاعه دهنده علوم لا ینقطع سی گانه از سرزمین خراسان تا اقصی نقاط جهان است.

در اینجا نکته قابل تعمق این است که؛ با کمی درایت و کنکاش در پرونده‌ی قتل‌های سریالی کشورهای مدعی تمدن و آزادی در میابیم که بحران در اعتقاد و لجام گسیختگی هویت شخصیتی چه اندازه در این کشورها متزلزل است.

پرونده‌هایی همچون پرونده زودیاک یا ۸ میلی‌متری و مواردی مانند قتل عام ۴ خرداد که شمار قربانیان تیراندازی به شاگردان مدرسه ابتدایی در شهر یووالدی ایالت تگزاس ۲۱ نفر اعلام شد و کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی در کانادا که اعلام شد کشف گورهای متعدد دیگری از کودکان در نزدیکی یک مدرسه‌ شبانه‌روزی متعلق به کلیسا و قص علی هذا.

پاک کردن صورت مسئله‌هایی از این قبیل، با بزک کردن فیلمی بی محتوا که در نهایت شرمساری آن برای همکاری کسانی است که خود دست آویزی برای این ملعبه گشته‌اند و برای جبران سرخوردگی‌های اجتماعی گذشته بدنبال انتقام از هر چه که هست می‌باشند.

هنوز دو دهه از ساخت فیلم ۳۰۰ نمی‌گذرد که آن هم در انبار فراموش‌خانه دفن شد و چه بسیارند از این دست و پا زدن‌های جهان پر فتنه امپریالیستهای کوته فکر با عوال فریفته خورده خویش.

ما در مجموعه پارک علم و فناوری خراسان با توجه به محوریت علم و دانش و شناختی که از مفاهیم عقلایی داشته، نه تنها از لحاظ ابعاد اعتقادی این فیلم را محکوم می‌کنیم بلکه از ابعاد مختلف هنری و ارزشی نیز نسبت به آن اعتراض داریم و متحیریم از داوریهای بدون علم و درایت برای به رخ کشیدن اینگونه فیلم‌های سخیف و بدون خط روایی صحیح که آن هم از کم خردی و ضعف در علم و دانش و فرهنگ آنان است.

آنچه برای ما مهم است فرمان رهبری آگاه و فرزانه‌ای می‌باشد که فرمودند:

امریکایی‌ها از جنگ فرهنگی هم مایوسند. ببینید؛ در دهه‌ی ۷۰ که دهه‌ی دوّم انقلاب ما بود، یک حرکت فرهنگی خباثت‌آلودی علیه کشور ما شروع شد که بنده همان‌وقت مسئله‌ی تهاجم فرهنگی را مطرح کردم، مسئله‌ی شبیخون فرهنگی را مطرح کردم، برای اینکه جوانها حواسشان باشد، چشمشان باز باشد، مردم بدانند.

یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دهه‌ی ۷۰ شروع شد.

و در نهایت:

هان! ای دل ِ عبرت‌بین! از دیده عبر کن! هان

ایوان ِ مدائن را آیینه‌ی عبرت دان

یک ‌ره زِ لب ِ دجله منزل به مدائن کن

وَ ز دیده دُوُم دجله بر خاک ِ مدائن ران

دکتر مسعود میرزائی‌شهرابی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات