امام خمینی‌(ره) به ما یاد دادند که غربزده نباشیم و به داشته‌های خودمان متکی باشیم


رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ هنوز عده‌ای احساس می‌کنند که دنیای غرب به فکر پیشرفت ما است، ولی متاسفانه تولیدات علمی ما در قالب مقاله به جای حل چالش‌های درون کشوری بیشتر به کمک آنها رفته است.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ دکتر مسعود میرزائی شهرابی به عنوان  استاد جوان دانشگاه، که مقالات او در سال ۲۰۲۱ میلادی در رده پر استناد جهان و به عنوان یک درصد دانشمندان جهانی رشته شیمی مورد توجه قرار گرفته است در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: امام خمینی (ره) به ما یاد دادند که غربزده نباشیم و به داشته‌های خودمان متکی باشیم.

دکتر مسعود میرزائی افزود: شهید فخری‌زاده‌ها و تهرانی‌مقدم‌ها با تبعیت از همین رویکرد برای جمهوری اسلامی ایران ، استقلال نظامی ایجاد کردند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز برخی از استادان و مسوولان برای حل چالش های درون کشوری به خارج از مرزها نگاه می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از نشست هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود، دارای اعتبار و جایگاه علمی مطلوب نیست و فقط به واسطه اینکه در خارج از کشور برگزار می‌شود، مورد توجه استادان دانشگاهی قرار گرفته است که این امر نامطلوبی است.

میرزائی گفت: هنوز عده ای احساس می‌کنند که دنیای غرب به فکر پیشرفت ما است ولی متاسفانه تولیدات علمی ما در قالب مقاله به جای حل چالش‌های درون کشوری  بیشتر به کمک آنها رفته است.

او ادامه داد: ما باید جهانی بیاندیشیم ولی منطقه ای عمل کنیم و این راهبرد باعث پیشرفت کشورهایی همچون، ژاپن، چین و کره جنوبی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز با خودباوری به فکر آبادانی کشور بود، افزود: امام راحل با این نگاه و همچنین توکل بر خدای بزرگ توانست ایران را متحول و نگاه نه شرقی  نه غربی را مطرح کند تا با خودباوری بتوانیم در مسیر استقلال ایران گام برداریم.

دکتر میرزائی افزود: حضرت امام (ره) که در ابتدای قیام خود در سال ۱۳۴۲ بدون در اختیار داشتن ارتباطات رسانه‌ای و فقط با توکل بر خدا قدم در راهی گذاشت که توانست نیروی مردمی را در قابل نظام ستمشاهی به میدان بیاورد، اینگونه نبود که برای پیروزی انقلاب به فکر ارتباط و کمک خواستن از کشورهای اروپایی باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات