در دیدار رییس پارک علم و فناوری کردستان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه مطرح شد؛ جهت‌گیری سازمان اوقاف و امور خیریه به سمت سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

در دیدار رییس پارک علم و فناوری کردستان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه مطرح شد؛ جهت‌گیری سازمان اوقاف و امور خیریه به سمت سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

رییس پارک علم و فناوری کردستان با تاکید بر شعار سال،  اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم. وی در ادامه افزود: سال ۱۴۰۱ سال تحول ساختاری است و با توجه به تاکید بر واژه دانش‌بنیان در شعار سال، پارک علم و فناوری به عنوان هسته تعاملات فناورانه و نوآورانه اهمیت بیش از پیش می‌یابد اما این مهم فقط با همدلی، هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و پارک علم و فناوری استان میسر است.

قادرزاده ادامه داد: روحانیون می‌توانند به عنوان راهبران و سفرای فناوری و نوآوری به آموزش علاقه‌مندان در روستاها پرداخته و مساجد نیز می‌توانند به هسته اصلی این تعاملات نوآورانه و فناورانه تبدیل شوند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان، با اشاره به ظرفیت‌های فیزیکی اوقاف در زمینه املاک، اراضی، باغات و غیره تاکید کرد: با توجه به مزیت‌های نسبی استان کردستان در حوزه کشاورزی و دامداری می‌توان طرح‌های دارای ارزش افزوده را اجرا کرد که منجر به توسعه پایدار و اشتغال‌زایی شود.

وی در پایان تصریح کرد: تعامل اوقاف و نهادهای دانشگاهی و پارک علم و فناوری می‌تواند زمینه‌ساز ارائه طرح‌های فناورانه و نوآورانه و بهره‌برداری مناسب از موقوفات و در راستای تولید و اشتغال‌زایی باشد.

در این دیدار، حجت الاسلام محمد کاروند، گفت: با توجه به شعار سال، امسال تکلیف قانونی و شرعی است که سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارتقای حوزه دانش‌بنیان و فناوری تلاش کند.

وی با اشاره به تغییر نگرش سازمان اوقاف و اختصاص ساختمان مرکزی این سازمان را به مرکز نوآوری و خلاق، گفت: در این مرکز، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تحت حمایت سازمان اوقاف در حال کار بر روی محصولاتی از حوزه های مختلف مانند مودم بومی، طراحی رادار کنترل ترافیک هوایی، درمان ضایعات نخاعی به وسیله سلول درمانی ترکیبی، پیچ‌های جذبی، محصولات مبتنی بر اشعه ایکس، بازتوانی بیماران ضایع نخاعی و محصولاتی در حوزه کشاورزی هستند و گام مهمی برای مبارزه با تحریم‌ها و رفع نیازهای کشور برداشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه افزود: این سازمان از طرح‌های دانش‌بنیان که دارای توجیه فنی و اقتصادی برای تولید باشد حمایت می‌کند و با توجه به تاکید مستقیم مقام معظم رهبری، با توجه به داشتن زیرساخت‌ها و عرصه‌هایی از جمله زراعی، معادن، کارخانجات و عرصه‌های مسکونی و تجاری برای حرکت در مسیر حمایت از تولید و کارآفرینی مبتنی بر دانش حمایت می‌کنیم.

کاروند همچنین تاکید کرد: توجه به تولید از طریق دانش بومی و حمایت از دانش‌بنیان‌ها و اشتغال‌آفرینی با استفاده از ظرفیت موقوفات سه هدفی بوده است سازمان اوقاف در سه سال اخیر همه تلاش خود را برای محقق کردن آن‌ها به کار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات