هشدار مدیرکل بازرسی گلستان به دستگاه‌های اجرایی/هیچ بهانه‌ای برای عدم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پذیرفتنی نیست

هشدار مدیرکل بازرسی گلستان به دستگاه‌های اجرایی/هیچ بهانه‌ای برای عدم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پذیرفتنی نیست

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، محمدتقی حاجی‌مشهدی در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های استان برگزار شد با اشاره به سبقه اقتصادی شعارهای سال در سنوات اخیر، اظهارکرد: شعارهایی که در چندسال اخیر از سوی رهبر انقلاب اعلام شدند جنبه اقتصادی داشته و دارد اما در پایان سال ما با کاهلی عوامل تاثیرگذار در تحقق این شعارها مواجه هستیم. اکنون هم که نزدیک به سه ماه از سالی که به نام " تولید، داش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" مزین شده است، می‌گذرد هنوز شاهد ریل‌گذاری صحیح و نشاط و شادابی لازم در برخی دستگاه‌های اجرایی نیستیم.

مدیرکل بازرسی گلستان با بیان اینکه قانون جهش تولید اقتصاد دانش‌بنیان، بسیار شفاف و کارگشاست، خاطرنشان کرد: با وجود این قانون، دستورالعمل‌های وزارتخانه‌ها، تشکیل کارگروه‌های متعدد و تامین اعتبارات و منابع مالی از محل‌های مختلف، هیچ کمی و کاستی برای تحقق شعار سال وجود ندارد و برای همین عذر و بهانه هیچ دستگاهی هم پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه اداره کل بازرسی استان به عنوان یکی از دستگاه‌های نظارتی عزم خود را برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها جزم کرده است، گفت: در حال از دست دادن فرصت هستیم؛ باید به سرعت کارگروه‌های مختلف تشکیل شود و دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند چرا که این یک تکلیف قانونی است. دستگاه‌های اجرایی در حال از دست دادن زمان هستند و باید بدانند از یک ماه دیگر به حوزه عملکردی ورود خواهیم کرد بنابراین باید خود را آماده پاسخگویی کنند.

حاجی‌مشهدی ادامه داد: مدیران باید در راستای انجام وظایف قانونی خود برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تلاش بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی باید به اطلاع پارک علم و فناوری استان رسانده شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند این نیازها را رفع کنند.

وی با تاکید بر کاربردی بودن جلسات و بازدیدها هم بیان کرد: مصوبه‌های جلساتی که برای آن ساعت‌ها زمان گذاشته می‌شود باید با جدیت پیگیری شود و خروجی داشته باشد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات