تدوین " نقشه اکوسیستم نوآوری" در استان/دستگاه‌های اجرایی نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کنند

تدوین " نقشه اکوسیستم نوآوری" در استان/دستگاه‌های اجرایی نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کنند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مصوبه‌های جلسه قبل این کارگروه، تدوین و ارائه برنامه‌ دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال بود، ضمن اینکه به برخی دستگاه‌ها از جمله سازمان‌های صمت و جهادکشاورزی نیز از سوی وزارتخانه‌های متبوع تکالیفی ابلاغ شده است، اما تاکنون هیچ گزارشی به دبیرخانه کارگروه اعلام نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تدوین " نقشه اکوسیستم نوآوری استان گلستان" را یکی دیگر از مصوبه‌های کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان استان برشمرد و توضیح داد: در این زمینه تیمی شکل گرفت و مدل‌های مختلف اکوسیستم نوآوری مطالعه شد و در نهایت به یک جمع‌بندی رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار " تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" دو راهبرد پیش رو داریم که نخست ایجاد تعدادی شرکت دانش‌بنیان است و دیگری ایجاد یک زیست‌بوم خواهد بود که ممکن است در یکی دو سال آینده نتایج آن را ببینیم‌. به نظر مدل دوم، اساسی‌تر است هرچند ما برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که یک تکلیف است هم برنامه‌های مختلفی داریم.

دکتر غفاری اظهارکرد: زیرساخت‌های انسانی و فیزیکی، نقش‌آفرینی تسهیل‌گران و نهادهای حاکمیتی، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها و همچنین تامین مالی و سرمایه‌گذاری اجزای اصلی این اکوسیستم هستند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به قانون جهش تولید اقتصاد دانش‌بنیان گفت: شناسایی نیازهای فناورانه هر دستگاه و همچنین واگذاری زیرساخت‌ها، منابع و اختیارات دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان در این قانون دیده شده و دستگاه نظارتی نیز از اجرای این قانون حمایت می‌کند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات