کانون خلاقیت و شکوفایی منجر به بروز استعدادهای مناطق محروم می شود

کانون خلاقیت و شکوفایی منجر به بروز استعدادهای مناطق محروم می شود

کانون خلاقیت و شکوفایی منجر به بروز استعدادهای مناطق محروم می شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، دکتر علی رضا گلچین پور فرماندار شهرستان کهک گفت: پویایی کانون خلاقیت و شکوفایی کهک ظرفیت های اشتغال این بخش را فعال می کند.

فرماندار کهک در بازدید از پارک علم و فناوری استان بر ایجاد ذهنیت و رویکرد توسعه فناوری و اشتغال آفرینی در متولیان بخش کهک تاکید کرد و گفت: دهیاران و بخشداران شهر کهک باید در بستر فناوری ظرفیت ها و توانمندی های این بخش را شناسایی و حمایت کنند.

وی ورود زیست بوم فناوری در مناطق کم برخوردار استان قم را ضروری عنوان کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای پویایی و توسعه کانون خلاقیت و شکوفایی به کار بگیریم تا ظرفیت ها و توانمندی های شهری و روستایی بخش کهک شکوفا شود.

کارآمدی و جریان سازی کانون ها مهم است

فرماندار کهک بر کارآمدی و توسعه یافتگی کانون تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید یکه رابط فعال و مسئول و مجرب در کانون مستقر شود تا بتواند ارتباط خوبی با تمام بخش های شهر کهک برقرار کند.

گلچین پور از پذیرش ۲۴ دانش آموز کنکوری شهرستان کهک در دانشگاه های معتبر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ دانش آموز در هنرستان فنی و حرفه ای شهر کهک حضور دارند که این نشان دهنده ظرفیت های اشتغال آفرینی این بخش است.

فرماندار قم با اشاره به اینکه زیرساخت های هنرستان کهک برای تامین نیازهای دانش آموزان کهک کافی نیست گفت: اگر کانون خلاقیت و شکوفایی مدیریت شود و با برنامه عمل کند خیر و منفعت پارک علم و فناوری به دانش آموزان و دانشگاهیان کهک خواهد رسید.

گلچین پور با بیان اینکه آمادگی واگذاری زمین در سایت مجتمع ادارات کهک به پارک داریم گفت: مرکز رشد کشاورزی در سایه حمایت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان می تواند به توسعه فناوری این حوزه در شهر کهک کمک کند.

در ادامه این نشست، رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید براینکه توسعه و جریان سازی کانون های خلاقیت و شکوفایی در مناطق اطراف شهر قم اهمیت به سزایی دارد گفت: روستاها و مناطق کشاورزی می تواند قطب مهم رشد و توسعه فناوری استان قم باشد.

تاکید بر مساله یابی در مناطق روستایی

دکتر سید حسین اخوان علوی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم پارک پویایی و فعالیت کانون های خلاقیت و شکوفایی است گفت: این کانون ها برآمده از طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری با مشارکت فرمانداری قم، بنیاد نخبگان، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم است و باید رکن تاثیرگذار زیست بوم فناوری استان باشد.

وی با طرح این مطلب که باید یک نماینده فعال با همکاری مدیریت شهر کهک و پارک قم در کانون خلاقیت و شکوفایی مستقر باشد گفت: این نیرو علاوه بر اینکه باید آشنا با اصطلاحات فناوری باشد ضروری است که بخش کهک را بشناسد و ارتباط خوبی با بخشداران و دهیاران بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری یکی از مهمترین راهکارهای ورود بخش اطراف استان به زیست بوم فناوری را مساله یابی و رفع نیازهای فناوری آنها دانست و گفت: کانون­های خلاقیت و شکوفایی با شناخت مساله­های روستاییان می توانند نیازهای آنها را در اختیار شرکت های فناور و دانش بنیان قرار دهند تا ظرفیت ها و توانمندی های بخش های اطراف شناسایی و شکوفا شود.

در این بازدید، فرماندار کهک به همراه بخشداران و دهیاران شهرستان با ۲ واحد فناور مانا هوش دانش آزما و آمیار ۲۴ آشنا شده و در ادامه در جریان فعالیت های پارک و بخش های مختلف زیست بوم فناوری استان قرار گرفتند.
شایان ذکر است نخستین کانون خلاقیت و شکوفایی پارک علم و فناوری استان قم در تاریخ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیران استانی و شهرستان کهک در دانشگاه پیام نور کهک افتتاح شد و آغاز به کار کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات