رونمایی ازتابلوکلاژ ایوان شیخ احمدجامی خانم گلبهار حیاتی، در همایش بین المللی هزاره شیخ جامی

رونمایی ازتابلوکلاژ ایوان شیخ احمدجامی خانم گلبهار حیاتی، در همایش بین المللی هزاره شیخ جامی


از تابلو کلاژ پارچه "ایوان کاشی‌کاری شیخ احمدجامی" اثر هنری خانم گلبهار حیاتی، مدیر عامل واحد فناور تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار در همایش بین المللی هزاره شیخ جامی رونمایی شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، از تابلو کلاژ پارچه "ایوان کاشی‌کاری شیخ احمدجامی" اثر هنری خانم گلبهار حیاتی مدیرعامل واحد فناور تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار در همایش بین المللی هزاره شیخ جامی رونمایی شد و سپس به موزه مزار شیخ احمد جامی اهدا گردید. این همایش با هدف معرفی  بزرگان و اندیشمندان کشور و آثار آن‌ها به ویژه به نسل‌های جوان  در تاریخ، ۲۲ و ۲۳ تیر، ۱۴۰۱ در شهر تربت جام برگزار شد.

گفتنی است از این عارف و شاعر قرن ششم هجری در حال حاضر ۱۴ اثر برگزیده با زبان فارسی به یادگار مانده است، از این تعداد نسخ خطی ۸ اثر استاد در دسترس قرار دارد و متاسفانه بخشی از آثار وی شامل مفتاح القلوب، فتوح الروح، تذکیرات، اعتقادنامه، زهدیات و بخش مهمی از دیوان و اشعار او تنها در حد اسم و عنوان در آثار شیخ جام باقی مانده و نسخ خطی موجود نیست که امکان دارد در  ناامنی‌های گذشته در این منطقه مانند حمله مغول‌ها نسخ خطی مربوطه از بین رفته باشد.

لازم به ذکر است واحد فناور تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار از واحدهای عضو دوره رشد مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت می باشد.



    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات