رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه بیان کرد: تولید ۱۰ فناوری در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه
     
     راه‌اندازی دفتر «توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان به عراق»

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه بیان کرد: تولید ۱۰ فناوری در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه راه‌اندازی دفتر «توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان به عراق»

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از راه اندازی دفتر توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور به عراق در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: تولید ۱۰ فناوری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تحت حمایت این

مجموعه نشان از پتانسیل بالای این شرکت‌ها دارد.

وی افزود: همچنین طی سال‌های فعالیت این مرکز ۲۹۳ شرکت فناور و دانش‌بنیان خروج موفق داشته و به مرحله تجاری سازی ایده‌هایشان رسیده‌اند.

دکتر آزادی در تشریح خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: در پارک تمام خدماتی که برای تجاری سازی ایده‌ها و ورود محصولات به بازار نیاز است در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

وی در تشریح برخی از این خدمات، از ارائه تسهیلات ارزان قیمت، خدمات مشاوره‌ای، اختصاص فضای کاری و اداری، جذب سرمایه گذار، بازارسازی و بازاریابی به عنوان مهم‌ترین آنها یاد کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از پارک‌ها به عنوان متولیان زیست بوم نوآوری و فناوری مطابق با قابلیت‌های منطقه‌ای یاد کرد و افزود: خوشبختانه این زیست بوم در استان کرمانشاه مدت‌هاست که ایجاد شده و با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» تلاش داریم در این سال سرعت توسعه این زیست بوم را افزایش دهیم.

وی افزود: با برنامه‌هایی که پیش بینی کرده‌ایم روند توسعه این زیست بوم با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

دکتر آزادی در تشریح برخی از این برنامه‌ها، هماهنگی بین اجزا و بازیگران زیست بوم، استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان خصوصاً ظرفیت دستگاه‌های دولتی، پیگیری ویژه برای رفع چالش‌ها و مشکلات واحدهای فناور و دانش‌بنیان، تمرکز بر بازارسازی و بازاریابی شرکت‌ها و پیگیری ویژه برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها در سال جاری توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان بویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی است که در مرحله نخست ارتقا توانمندی‌های عمومی و نرم آنها در دستور کار قرار گرفته و در گام بعدی زمینه آشنایی این افراد با زیست بوم نوآوری و فناوری چه در قالب صاحبان ایده و استارتاپ ها و چه در قالب همکاری با استارتاپ ها و شرکت‌های فناور فراهم می‌شود.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های توسعه‌ای ما شبکه سازی و توسعه شبکه‌های فناوری با هدف ارتقا ظرفیت‌ها و انجام پروژه‌های مشترک از طریق همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با یکدیگر و همچنین با دیگر اجزای زیست بوم همچون صنایع بزرگ است.

دکتر آزادی تاکید کرد: اگر بتوانیم این شبکه‌ها را ایجاد و توسعه دهیم قطعاً خروجی آن افزایش ظرفیت شرکت‌ها و انجام پروژه‌های کلان خواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح مهم‌ترین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تحت حمایت این مجموعه گفت: در حال حاضر در این زمینه با ۱۰ فناوری در کشور اولین و یا تنها تولیدکننده هستیم که این امر نشان از پتانسیل بالای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک دارد.

دکتر آزادی رقم فروش سال گذشته مجموع شرکت‌های تحت حمایت پارک را باغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این سال گذشته حدود یازده میلیون دلار صادرات داشته‌ایم. همچنین حدود ۱۸۵۵ نفر در این شرکت‌ها مشغول کارند.

وی در ادامه در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری کرمانشاه به راه اندازی دفتر "توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با اولویت کشور عراق" اشاره کرد و افزود: این دفتر به زودی در محل برج فناوری استان راه اندازی می‌شود.

دکتر آزادی گفت: در گام اول این دفتر صادرات محصولات فناور و دانش‌بنیان استان به عراق را بر عهده خواهد داشت و در مراحل بعدی تبدیل شدن به کریدور صادراتی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور به عراق را در برنامه داریم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات