رییس پارک علم و فناوری کردستان در مراسم افتتاحیه رویداد تانا: هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و واحدهای فناور و دانش‌بنیان هدف اصلی تانا است

رییس پارک علم و فناوری کردستان در مراسم افتتاحیه رویداد تانا: هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و واحدهای فناور و دانش‌بنیان هدف اصلی تانا است

نخستین رویداد تانا «توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌» به همت پارک علم و فناوری کردستان و با حضور واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و متقاضی راه‌حل‌های فناورانه و جمعی از مسوولان ارشد استانی در دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، حامد قادرزاده رئیس پارک علم و فناوری کردستان در آیین افتتاحیه این رویداد تشکر ویژه از همراهی استانداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کل ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری  از مردمی‌ترین نهاد‌های علمی هستند و با توجه به ظرفیت بالای نیرو‌های انسانی متخصص و متعهد در استان امیدواریم بیش از پیش از این ظرفیت استفاده شود.

وی در ادامه به برگزاری رویداد تانا و اهداف آن اشاره کرد و گفت: پارک کردستان به عنوان دومین پارک پس از زنجان دست به اجرای این رویداد زده تا راهکارهایی برای رفع مشکلات و نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی از طریق واحدهای فناور و دانش‌بنیان  ارائه شود.

به گفته قادرزاده، قرار دادن همه دستگاه‌های بخش دولتی و واحدهای فناور به نمایندگی از بخش خصوصی در کنار هم برای احصای نیازها و ارائه راهکارهای مناسب هدف اصلی رویداد تانا است که این خود اتفاق مبارکی می‎باشد.

همه واحدهای فناور و صاحبان ایده از جمله دانشجویان، اساتید دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان، صاحبان صنایع، کارگاه‌های تولیدی و سایر افراد با ارائه راه‌حل می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد مشکلات و مسائل در حوزه‌های مختلف را شناسایی و راه‌حل پیشنهادی خود را ارائه داده‌اند و بر اساس مفید و راهگشابودن راه‌حل مذکور، از آن‌ها حمایت می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان اضافه کرد:  وی افزود: نیازهای بخش خصوصی و دولتی در این حوزه به صاحبان ایده ارائه شود و صاحب‌نظران، واحدهای دانش‌بنیان و سایرین با دریافت این نیازها به ارائه راهکار و راه حل بپردازند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه در طول دو ماه گذشته نیاز دستگاه‌های مختلف احصا و پیشنهادهایی برای حل نیازهای فناورانه ارائه شده است، گفت: ۷۵ درصد از کل دستگاه‌های اجرایی استان نیازهای خود را اعلام کرده‌اند. وی با ارئه آماری از دستگاه‌های اجرایی شرکت‌کننده و راهکارهای ارائه شده، گفت: ۱۵ دستگاه اجرایی از مجموع ۲۲ دستگاه نیازهای خودر به ما اعلام کرده‌اند و در مجموع ۱۰۴ نیاز به دبیرخانه تانا در پارک علم و فناوری کردستان ارسال شده و این نیازها در سامانه نان ثبت شده‌اند. قادرزاده در ادامه اظهار داشت: تعداد ۶۹ راهکار ارائه شده توسط ۴۱ واحد فناور به پارک ارائه شده که در سه پنل به داوری گذاشته می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: با برگزاری این رویداد به دنبال افزایش هم‌افزایی و تعامل واحدهای خصوصی فناور با دستگاه‌های دولتی و بخش دولتی در حل مسائل موجود هستیم، بنابراین این رویداد در مقاطع مختلف در طول سال برگزار خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات