رئیس پارک علم و فناوری خراسان از موسسه بین المللی و دانش‌بنیان پلکان بازدید کرد


دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از موسسه بین المللی و دانش بنیان پلکان بازدید کرد و درخصوص تعامل هرچه بیشتر، هم‌افزایی و همکاری شرکت ها و پارک استان در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در ادامه بازدیدهای میدانی و بررسی حضوری وضعیت و دغدغه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در ماه‌های نخست انتصاب دکتر مسعود میرزائی شهرابی به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خراسان، موسسه بین‌المللی و دانش‌بنیان پلکان افتخار میزبانی از وی در راستای فعال‌سازی هرچه بیشتر شرکت‌ها، اکوسیستم دانشی استان و تقویت هم‌افزایی موثر را داشت.
در ابتدای این دیدار، مهندس محمدعلی میرزابابایی، مدیرعامل موسسه پلکان ضمن خیرمقدم، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده طی سالیان گذشته موسسه پلکان در حوزه‌های ثبت برند، مالکیت فکری و ثبت اختراع و همچنین دیگر ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی پلکان ارائه نمود و به بیان چالش‌ها و مشکلات توسعه شرکت در ادوار گذشته پارک پرداخت.
در ادامه این دیدار، دکتر مسعود میرزائی شهرابی ضمن صدور دستورات ویژه در حل مشکلات شرکت با اشاره به ظرفیت‌های پارک، توجه و تاکیداتی مبنی بر تعامل بیشتر، هم‌افزایی و همکاری شرکت‌ها و پارک استان در سال ۱۴۰۱ را ابراز داشت.
وی در ادامه از جمله انتظاراتی که از شرکت‌های دانش‌بنیان رشدیافته مانند پلکان داشت که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
- ایجاد آمادگی برای اشتغال مضاعف و استفاده از بدنه دانشجویی و اساتید دانشگاهی در شرکت و ایجاد فضایی برای حضور دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور آشنایی با فضای کار دانش‌بنیان‌ها.
- توسعه کسب‌وکارها و ایجاد شرکت‌های زایشی در سه سال آینده.
- به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های معنوی و فیزیکی شرکت‌های بزرگ به شرکت‌های نوپا و ارائه گزارشی از وضعیت مالکیت معنوی استان نسبت به کشور.
- برگزاری نشست‌های گفتمان‌محور و جریان‌ساز با هدف شبکه‌سازی در زیست‌بوم فناوری استان.
میرزائی افزود: ما می‌خواهیم با کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، استان را از اثرات مثبت محصولات و خدمات دانش‌بنیان منتفع کنیم و تمام توان و پتانسیل خویش را به کار گرفتیم تا با همگرایی و هم‌افزایی، جنبه‌های مغفول مانده استان را در عرصه نفوذ فناوری فعال کنیم و به مزیت‌های استانی بپردازیم.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: بایستی با توزیع عادلانه منابع و اطلاع‌رسانی شفاف و تمرکز بر طرح‌های ملی مثل تقویت سامانه نان (سامانه ایده‌ها و نیازهای فناورانه)، رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) و حل مشکلات اشتراکی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری استان را پاتوق جوانان که سرمایه‌های انسانی و دارایی‌های ارزشمند این مرز و بوم هستند، کنیم و این مهم با رویش جوانه‌های جدید و خدمت‌رسانی به ظرفیت‌های گذشته پارک همچون مراکز رشد ICT، انرژی و جامع عملیاتی می‌شود.
شایان ذکر است در پایان بازدیدی از فضای موسسه بین‌المللی و دانش‌بنیان پلکان و واحدهای فعال در آن صورت گرفت.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات