درخصوص ایجاد مرکز آموزش تخصصی مهارتی صنایع معدنی منعقد شد

درخصوص ایجاد مرکز آموزش تخصصی مهارتی صنایع معدنی منعقد شد


تفاهم‌نامه چهارجانبه درخصوص ایجاد مرکز آموزش تخصصی مهارتی صنایع معدنی ذیل پردیس صنایع معدنی شرق کشور بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی، فنی و حرفه‌ای استان، خانه صنعت و معدن استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، تفاهم‌نامه چهارجانبه مذکور با هدف ایجاد، راه‌اندازی و راهبری عملیاتی مرکز آموزش تخصصی مهارتی صنایع معدنی ذیل پردیس صنایع معدنی شرق کشور، به طور ویژه ارتقاء مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خواف، با هدف آموزش و مهارت‌آموزی به نیروی کار معدنی استان و کمک به توسعه کسب‌وکارهای نوین مبتنی بر فناوری و نوآوری صنایع معدنی منعقد شد.
توسعه و نفوذ فناوری در حوزه صنایع معدنی منطقه که یکی از اولویت‌های پارک علم و فناوری خراسان است، بدون نیروی انسانی ماهر و توانمند امکان‌پذیر نیست. لذا شکل‌گیری مراکز آموزشی تخصصی فنی و حرفه‌ای در منطقه می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز صنعت و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را تامین کند.
یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای پردیس صنایع معدنی، تشکیل مرکز تخصصی فنی و حرفه‌ای صنایع معدنی است. با توجه به اهمیت این موضوع، با تدبیر پارک علم و فناوری خراسان، جلسه ای با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مهندس رحیمی گل‌خندان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و دکتر غلامرضا نازپرور رئیس خانه صنعت و معدن در محل پارک استان برگزار شد.
به دنبال این مهم، تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای فی‌مابین پارک علم و فناوری خراسان رضوی، اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان، خانه صنعت معدن و همچنین معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در محل استانداری به امضا رسید.
گفتنی است در حال حاضر کارگروهی با حضور نمایندگان طرفین ذیل این تفاهم‌نامه شکل گرفته که با برگزاری جلسات هفتگی، مراحل اجرای بندهای تفاهم‌نامه را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

شرح کامل تفاهم‌نامه



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات