وظیفه تکلیفی پارک، سرمایه‌گذاری و سوق دادن شرکت‌ها به سمت اکوسیستم فناور و نوآور است


در سلسله بازدیدهای حضوری، دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان به نام "میدان در دانش بنیان" از شرکت‌های دارای توانایی که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و می توان آنها را در شبکه فناور و دانش بنیان عضو گروه پارک کرد تا از گردونه توسعه و تولید حذف نشوند، بازدیدی از شرکت آروین صنعت طوس انجام پذیرفت.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، در سلسله بازدیدهای حضوری دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان به نام "میدان در دانش بنیان"  از شرکت‌های دارای توانایی که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و می‌توان آنها را در شبکه فناور و دانش‌بنیان عضو گروه پارک کرد تا از گردونه توسعه و تولید حذف نشوند بازدیدی از شرکت آروین صنعت طوس انجام پذیرفت.

این بازدید با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی و هیات همراه انجام پذیرفت که مدیر عامل این مجموعه حاج مهدی غنیان توضیحاتی در مورد فرآیند تولیدات مجموعه صنعتی از زمان پیدایش تا کنون عنوان کرد.

شرکت آروین توس با قدمتی سی ساله به همت آقای غنیان پایه ریزی شده و اولین کارخانه در قدرت خط تولید گالوانیزه گرم بوده است.

این شرکت با توجه به تخصص کاری در ساخت دکل‌های مخابراتی و مشابه و همچنین نیاز به این خط تولید این شرکت، بعد از دو مدل و نمونه از آن در تهران می توان گفت اولین شرکت شهرستانی در کشور می باشد که خط تولید آن با همکاری اروپاییان پی ریزی شد.

حاج مهدی غنیان در ادامه بازدید از مجموعه خط تولید و کارخانه اعلام کرد: زمینه کاری در مورد ساخت دکل کم است و این بدلیل اشباع شدن آن و همچنین تغییر قیمت مواد اولیه رخ دادی است که باعث رکود نسبی در این مجموعه شده است.

در این بازدید میدانی دکتر مسعود میرزائی‌شهرابی بیان کرد: ما در استان حدود ۸۰۰ شرکت فناور داریم که ۳۸۰ شرکت در پارک مستقر و تحت نظارت می باشند و از این تعداد نیز حدود ۱۱۰ عدد دانش بنیان شده اند.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی همچنین اضافه کرد: یکی از وظائف تکلیفی پارک سرمایه گذاری و سوق دادن شرکتها به سمت اکوسیستم فناور و نوآور است تا بتوانند نیازهای جامعه را برآورده کرده و نقش پارک به عنوان نماینده دولت ارتباط دهنده و تسهیل گری برای آنان است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: شرکتهایی که به مجموعه پارک وارد می شوند بر حسب موقعیت خود دسته بندی شده و در ساختار رشد مقدماتی، یا در  مرحله رشد و دارای محصول تقسیم می شوند.

وی متذکر شد: ما در پارک برآن هستیم تا با تمام تلاش خود در دو مسیر توسعه و افزایش منطقی شرکتهای دانش بنیان و همکاری با شرکتها و کارخانه های که در حال تعطیلی یا نیمه تعطیل هستند در تعامل باشیم تا با پیوندی عاقلانه در این دو مسیر، پیشرفت صحیحی را به انجام رسانیم.

حاج آقای غنیان نیز در ارتباط با این موارد تصریح کرد: ما با توجه به امکانات، تجربه و تولید و تجهییزات آماده همکاری در بخشهای مورد تفاهم می باشیم و امیدواریم بتوانیم در این راستا قدم موثری در اقتصاد کشور و توسعه فناوری برداریم.

در خاتمه این بازدید دکتر مسعود میرزائی نوید بسیار خوبی را در بهبود وضعیت این مجموعه با سابقه طولانی در تولید دادند که بتوان با احتساب ضریب بالای فعالیت و تولید و سرمایه در گردش و نیروی متخصص انسانی موجود در رفع نیازهای اجتماعی درجه خوبی به جهت پیشرفت و حضور در پارک داده شود تا این مجموعه ارزشمند از حالت نیمه رکود خارج گشته و بروزهای توسعه خود بازگردد.

حاج آقای غنیان مدیر شرکت آروین صنعت طوس نیز خاطرنشان کردند که در مبحث سرمایه گذاری برای پیشرفت شرکتهای دانش بنیان در مجموعه پارک و یا پیشنهادات ارائه شده از طرف پارک همه گونه تلاش و همکاری را خواهند داشت.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات