یزد در حوزه های نوآوری، علوم انسانی و بخش‌های دیگر پیشگام است

یزد در حوزه های نوآوری، علوم انسانی و بخش‌های دیگر پیشگام است

نشست صمیمانه فناوران و مدیران شرکت های دانش بنیان و نوآفرین با محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، روز شنبه ۱۸ آبان ۹۸ با حضور اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی، مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت عتف، محمد علی طالبی، استاندار یزد، اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد، قاسم برید لقمانی، رئیس دانشگاه یزد، جمال الدین عزیزی، شهردار یزد و جمعی از مسئولین استانی در مرکز فناوری اقبال برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در این نشست با اشاره به اینکه امروز در حدود چهارهزارو ششصد شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: اگر امروز مکان‌هایی به نام کارخانه‌های نوآوری به راه افتاده و یا قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اجرایی می شود، همه در این دولت بوده است.
وی دغدغه استان یزد را جذب فارغ التحصیلان و مهاجرت معکوس برای صنایع فولاد و معدن دانست و گفت:
دکتر واعظی با این مقوله آشنا هستند. زمانی که ایشان در وزارت ارتباطات حضور داشتند با وجود مشکلاتی که بود ریل‌گذاری انجام شد و پهنای باند و بسیاری دیگر از پیشرفت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیون تلاش‌های ایشان است
وی با بیان اینکه امروز بالاترین سطح همکاری فناورانه در وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت صمت و وزارت کار وجود دارد و این سطح از همدلی در دولت و تلاش برای توسعه اقتصاد دانش بنیان بی‌نظیر است، گفت: از آبان سال گذشته که شروع تحریم‌های جدی آمریکا علیه ایران بود تا امروز، دولت به طور مستقیم و از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعالیت‌های فناورانه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناور قرار داده است .
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه تاکنون موردی را سراغ نداریم که شرکت دانش بنیانی به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کند و به او خدمات داده نشده باشد، گفت: اگرچه ممکن است در برخی بخش‌ها در کشور مشکل وجود داشته باشد اما دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد این بخش کم نگذاشته است و ما برای حمایت از این شرکت‌ها به اندازه کافی منابع در اختیار داریم.
وی در ادامه به تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و خط اعتباری در اختیار صندوق پژوهش و فناوری استان یزد قرار گرفته است.
وحدت، استان یزد را در حوزه فناوری و نوآوری زبانزد دانست و گفت: یزد در بسیاری از حوزه‌ها از جمله نوآوری، علوم انسانی و بخش‌های دیگر پیشگام است و برای خدمت به کشور مسیر توسعه را در پیش گرفته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اولویت استان، بحث توسعه حوزه علم و فناوری است که امیدواریم در سفر پربرکت رییس جمهور به این استان، این حوزه نیز بیش از گذشته تقویت شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات