نوآوری در تعامل با سایر کنش‌گران و بازیگران این حوزه اتفاق می‌افتد

نوآوری در تعامل با سایر کنش‌گران و بازیگران این حوزه اتفاق می‌افتد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مصطفی صفدری رنجبر در آئین افتتاحیه سومین رویداد ملی توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) که به میزبانی پارک علم و فناوری گلستان در کارخانه نوآوری گرگان برگزار می‌شد، نوآوری را به ورزشی مانند فوتبال شبیه دانست و اظهارکرد: همانطور که به ثمررسیدن یک‌گل یا کسب نتیجه در یک بازی، حاصل همکاری، تلاش و هماهنگی همه مجموعه‌های درون و بیرون زمین، از بازیکنان گرفته تا کادرفنی و تماشاگران است، در دنیای نوآوری نیز نمی‌توان نقش سایر کنش‌گران و بازیگران را در این زیست‌بوم نادیده گرفت.

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نوآوری در تعامل با سایر بازیگران این عرصه رخ می‌دهد. وقتی یک نوآوری مورد حمایت جدی دولت متبوع قرار می‌گیرد، رشد و توسعه پیدا می‌کند. حمایت برخی دولت‌ها از نوآوری‌ها حتی به مرحله پیش‌خرید محصولات نوآورانه رسیده و در چنین اکوسیستمی توسعه نوآوری رقم خواهد خورد.

وی افزود: برخی معتقدند عامل نوآوری فشار فناوری است اما می‌بینیم که خیلی از ایده‌های فناورانه خاک می‌خورد یا به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین باید به نیاز و کشش بازار هم توجه ویژه داشت چراکه مشتریان نقشی مهم در نوآوری دارند.

دکتر صفدری بیان کرد: باید در زنجیره ارزش نقش دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، بانک‌ها و سایر کنش‌گران و بازیگران مشخص شود. نوآوری و تکنولوژی نیاز به پول دارد. ضمن اینکه قوانین و مقررات و استانداردهای حاکم باید همسو با نوآوری باشد در غیر اینصورت بسیاری از فناوری‌ها راهی گورستان ایده‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: در این فضا باید کسانی باشند که ریل‌گذاری و حکمرانی کنند، برخی‌ها کار تحقیق و توسعه را انجام دهند، عده ای دیگر موضوع تامین مالی پروژه‌ها را برعهده داشته باشند و دانشگاه‌ها نیز سرمایه انسانی را توسعه دهند. در چنین فضایی یک نوآوری می‌تواند شکل بگیرد و توسعه پیدا کند.

گفتنی است، در این رویداد بزرگ، تعداد ۸۶ نیاز فناورانه دستگاه‌های اجرایی استان گلستان شناسایی و ارائه شده بود که تعداد ۵۹ تیم استارتاپی، فناورانه و دانش‌بنیان برای حل نیازهای شناسایی‌شده در این رویداد شرکت کردند؛ در پایان، تعداد ۵ قرارداد همکاری بین دستگاه‌‌های اجرایی و مدیران واحدهای فناور و دانش‌بنیان برای حل مشکلات به امضا رسید.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات