تغییر نگاه علمی در پارک مبتنی بر نیازهای روز جامعه است


نشست دو جانبه رییس پارک علم و فناوری و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز سه شنبه ۲۵ ام مرداد ۱۴۰۱، جلسه هم اندیشی با توجه به ظرفیتهای دو طرف و مبتنی بر شعار سال با حضور جمعی از مدیران پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد در محل ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مرادی ریاست دانشگاه به عنوان اولین سخنران ظرفیتهای باالقوه و باالفعل و ارزشهای دانشگاه را در همکاریهای فی مابین مطرح کرد و همچنین افزود: ما با تمام توان آماده هرگونه همراهی در ایجاد پردیس این دانشگاه در محل مورد مذاکره هستیم.

مرادی همچنین ادامه داد: در این هم اندیشی امیدواریم در احداث پردیس با زمینی بالغ بر یک و نیم هکتار در محل شهرک صنعتی توس، اقدامات خوبی صورت گیرد و در آنجا می توان مرکز رشد، آزمایشگاه و کارگاه های کوچک را احداث کرد.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: لازم بذکر است، مجموعه دانشگاه آزاد گلبهار دارای زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار است که بهترین امکان در جهت همکاریهای مضاعف می باشد و در آنجا نیز می توان مراکز فناور نیازمحور را جانمایی نمود.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی در ادامه این جلسه اظهار کرد: هدفی اصلی ما در پارک علم و فناوری انتفاع موثر برای همه شهروندان است و سعی شده در محورهای اصلی مد نظر این شعار مشغول فعالیت کامل باشیم.

میرزائی در ادامه اضافه کرد: استان ما در مباحث فرهنگی، کشاورزی، صنایع غذایی و معدنی زون ویژه محسوب می شود و نیازمند شبکه سازی صحیح و درست برای به انجام رسیدن آن هستیم و به این نکته بارها اشاره کرده ایم که درب پارک برای ورود همگان آزاد است و همیشه دست همکاری ما برای فشردن همکاران و دوستان دراز می باشد.

رییس پارک علم و فناوری افزود: شبکه سازی مهمترین امر در پیوستهای کار دانش بنیانی است و باید به عنوان یک هدف در کشور دنبال شود تا به آنجا که موفقیت کاملی بدست آید و در این مورد ما اعلام نیاز خودمان را به حضور دانشگاه آزاد بیان می داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در ۲ حوزه کشاورزی و فرهنگی بسیار ضعیف هستیم و در تلاش بهینه سازی این موارد بوده و هدف ما در تغییر نگاه علمی در پارک نسبت به نیازها می باشد اما باید گفت در دو موضوع زمین و نیروی انسانی به واقع در مضیقه هستیم.

میرزائی در خاتمه خاطرنشان کرد: پارک خراسان در ۲۰ سال گذشته تجربیات ارزشمندی را کسب کرده و ما در شرایط فعلی، بر آن هستیم که آموزش افراد دانش آموخته بر اساس نیازهای شرکتهای فناور و دانش بنیان باشد و نقطه عطف ما آموزش نیروهای تحصیل کرده برای ورود به این شرکتها می باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات