تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای توسعه شرکت های دانش بنیان موثر است

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای توسعه شرکت های دانش بنیان موثر است

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای توسعه شرکت های دانش بنیان موثر است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فراهانی به مناسبت هفته دولت، با حضور در  پارک علم و فناوری استان به حمایت های ویژه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از شرکت های دانش بنیان در قالب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ اشاره کرد و افزود: بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱از۴ شرکت دانش بنیان استان، ۱۰میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان حمایت تسهیلاتی شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم با تاکید براینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری ۴ شرکت دانش بنیان دیگر تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه را دریافت خواهند کرد، گفت: مجموع حمایت های مالی در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ از طرح های دانش بنیان در دست اقدام نیز بیش از ده میلیارد تومان است.

عضو ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان قم گفت: تسهیلات اعطا شده به ۴طرح دانش بنیان در حوزه های تجهیزات پزشکی،  تجهیزات و ماشین الات صنعتی، فناوری نانو در صنعت و نرم افزاردانش بنیان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی به عنوان مسئول دبیرخانه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان، به اهمیت حمایت از موسسات دانش بنیان از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد وافزود: تبدیل گزاره دانش بنیان به شعار سال و ایجاد ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ در قانون بودجه، اولویت توجه به مشاغل و کسب و کارهای دانش بنیان را بیش از پیش بالا برده است.
وی با تاکید بر نقش حیاتی و مهم پارک علم و فناوری استان در هم افزایی و همدلی فعالان دانش بنیان، دستگاههای اجرایی و بانک ها گفت: لازم است طرح هایی قابل دفاع به کمیته استانی ارائه شود و با تایید طرح ها در جلسات کارشناسی و کمیته های بانک عامل، در سال آینده بتوانیم از طرح های بیشتری در زمینه توسعه زیست بوم فن آوری استان، حمایت کنیم.

نماینده وزیر اقتصاد در قم اضافه کرد: از دانشگاهها، پژوهشگاهها، مرکز رشد وبویژه پارک علم و فناوری استان که میتوانند نقشی در توسعه و تجاری سازی فناوری داشته باشند انتظار میرود در زمینه نیاز سنجی و راهنمایی نوآوران فناوری در خصوص نیازها و دریافت تسهیلات تبصره ۱۸  همت جدی داشته باشند تا در آینده ای نه چندان دور، شاهد درخشش این شرکت ها در زمینه صادرات و تجارت جهانی باشیم.
تاکید بر نقش محوری پارک علم و فناوری در هم افزایی دستگاه های اجرایی

وی با یادآوری این نکته که بانک عامل در همه استانها برای ارائه تسهیلات حمایتی به طرح های دانش بنیان، بانک تجارت است افزود: این بانک عامل به صورت گلوبال در تهران، طرح های استانی را بررسی و در صورت واجد شریط بودن، اخذ تسهیلات را تایید می کند.

فراهانی  با بیان اینکه صاحبان طرح های نیمه تمام و توسعه ای در بخش سرمایه ثابت در اولویت دریافت تسهیلات هستند، گفت: حمایت از فعالان اقتصادی بویژه  فعالان بخش فناوری همیشه برای کشور،ایجاد مزیت کرده است برای همین در استان شاهد طی ۶ سال گذشته از ۲۵ شرکت دانش بنیان به بیش از یکصد شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰ رسیدیم که این موضوع  وظیفه سنگین دستگاه های اجرایی مرتبط را در حمایت و توسعه همه جانبه از شرکت ها و موسسات دانش بنیان نشان می دهد.
گفتنی است مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم و هیات همراه از ۵ شرکت فناور عضو پارک از جمله شرکت های دانش بنیان باسلام، فرتاک و زیپاک بازدید کرده و با دستاوردهای آنها از نزدیک آشنا شدند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات