شروع طرح “دستیار فناوری” در  پارک علم و فناوری فارس، با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، معاونین ایشان و استاندار فارس

شروع طرح “دستیار فناوری” در پارک علم و فناوری فارس، با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، معاونین ایشان و استاندار فارس

شروع طرح “دستیار فناوری” در فارس

ایسنا/فارس همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طرح “دستیار فناوری” در پارک علم و فناوری فارس آغاز به کار کرد.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم یکشنبه ۶ شهریور در آیین آغاز طرح “دستیار فناوری” بیان کرد: برای بنده جای خرسندی است که در هفته دولت برای دو روز در استان شعر و شعور و شهادت باشم.

او با بیان اینکه فارس در بسیاری از عرصه‌ها مرز شکن بوده و همچنان این ظرفیت برای انتقال وجود دارد، افزود: وجود بیمارستان‌های مجهز و خیرساز، دانشگاهها، پایگاه استنادی جهان اسلام و …از نواوری‌های بزرگ فارس است که باید سرمش باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس نیز باید مرزشکن باشد، گفت: با شناختی که از مدیریت فعلی این مجموعه داریم،توسعه بیشتر از پارک و علم و فناوری وجود دارد.

زلفی‌گل همچنین عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو استاد ممتاز داریم یکی دکتر ایمانیه، استاندار فعلی فارس و دیگری دکتر لنکرانی که فرصت استثنایی برای کشور ما هستند.

او با اشاره به حمایت ویژه برای تولید مواد دارویی و شیمیایی در پارک علم و فناوری فارس گفت: در دنیا ۳۵۰ هزار قلم ماده شیمیایی تولید می‌شود و از آنجا که ایران یک درصد جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده پس حداقل یک درصد از این ۳۵۰ هزار قلم هم باید مربوط به ما باشد و صادران هم انجام شود.

وزیر عتف ادامه داد: اگر این شرایط ایجاد شود بخش زیادی از بیکاری مرتفع خواهد شد، چرا که بخش عمده‌ای از رشته‌های مرتبط با مهندسی شیمی، پلیمر، مواد، بیوشمی و …مجموعه‌ای از علوم وارد چرخه تولید می‌شوند و نیازهای کشور حل و صادرات هم انجام خواهد شد.

زلفی‌گل خواستار پیش‌بینی زمین برای این مهم در فارس شد و خاطرنشان کرد: اولین بار استان فارس دوره‌های دکتری را در کشور راه‌اندازی کرد و به همین دلیل باید امتیاز ویژه‌ای به دانشگاه‌های شیراز داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: انتظار است که دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری فارس مرز شکن باشند و ما هم حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، زلفی‌گل صبح روز شنبه ۵ شهریور برای حضور در برنامه‌های ویژه هفته دولت، به شیراز سفر کرد و در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و تحقیقاتی حضور یافت و از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی در کازرون و شیراز و صدرا بازدید و با اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه شیراز دیدار کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با پرفسور ملک‌حسینی؛ پدر پیوند کبد ایران دیدار و از مرکز پیونداعضای ابن سینا در صدرا بازدید و از پرفسور شرقی، استاد پیشکسوت شیمی دانشگاه شیراز عیادت کرد و صبح یکشنبه ۶ شهریور نیز پس از حضور در برنامه‌های پیش‌بینی شده، شیراز را ترک کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات