رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه: ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی کرمانشاه به فعالیت‌های "دانش بنیان" اختصاص می‌یابد

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه: ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی کرمانشاه به فعالیت‌های "دانش بنیان" اختصاص می‌یابد

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان به فعالیت های حوزه دانش بنیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی در نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه که امروز (۶ شهریور) با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، با اشاره به حمایت پارک از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در استان در طول سالهای فعالیت آن، گفت: در حال حاضر ۳۰۴ شرکت دانش بنیان و واحد فناور همچنان تحت حمایت های پارک هستند.

وی افزود: هم اکنون در بسیاری شهرستان‌های استان مرکز رشد و یا کانون شکوفایی خلاقیت فعال است که برخی از آنها به عنوان معین عمل کرده و همزمان چند شهرستان را تحت پوشش فعالیت های خود دارند.

آزادی گفت: به زودی ساختاری ایجاد خواهیم کرد که در هر شهرستان هر صاحب ایده ای بتواند به سرعت با مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه ارتباط برقرار کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش شرکت های دانش بنیان استان، گفت: در همین راستا عزم خود را جزم کرده ایم تا ضمن توسعه کیفی شرکت ها، هدفگذاری استان در خصوص افزایش کمی این شرکت ها را نیز محقق کنیم.

آزادی گفت: در همین راستا امسال انجمن شرکت های دانش بنیان در استان راه اندازی شده که بسیار فعال بوده و عملا بازوی پارک علم و فناوری محسوب می شود و این انجمن طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ماموریت ایجاد ۲۰ شرکت دانش بنیان را برعهده دارد.

وی افزود: سایر ساختارهای فناورانه زیرمجموعه پارک هم با ارتباطی که با سایر دانشگاه ها و دستگاه های دولتی برقرار خواهند کرد در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان استان نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

آزادی در ادامه از اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان (اعتبارات عمرانی) به فعالیت های حوزه دانش بنیان استان خبر داد و افزود: با دستور ویژه استاندار کرمانشاه، اولین استانی خواهیم بود که توزیع این اعتبارات را در ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاددانش بنیان پیگیری می کنیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: به دنبال آن هستیم از طریق این اعتبارات ساختارهای فعال در حوزه دانش بنیان استان را تقویت کنیم که یکی از آنها صندوق پژوهش و فناوری زاگرس است که نقش مهمی در تامین مالی شرکت های دانش بنیان استان برعهده دارد

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات