دفتر استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در پارک علم و فناوری گلستان افتتاح شد

دفتر استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در پارک علم و فناوری گلستان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، طی مراسمی و در آغازین ساعات از ششمین روز هفته دولت، دفتر استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه با هدف حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در محل کارخانه نوآوری گرگان افتتاح و راه‌اندازی شد.

دکتر غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان در حاشیه این افتتاحیه بیان داشت: استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، مقدمه‌ای بر تولید صنعتی و ورود گسترده به بازارهای داخلی و خارجی است که این رویه در نهایت تکمیل کننده زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود.

دکتر غفاری با اشاره به کارکردهای متعدد این دفتر در زمینه‌های مختلف، بیان داشت: دفتر استانداردسازی پارک گلستان در مواردی از قبیل تدوین استانداردهای مرتبط با محصولات دانش‌بنیان، اخذ مجوز و علامت دانش‌نماد توسط تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیانی، ارائه مشاوره‌های لازم در حوزه استاندارد و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که به لحاظ علمی و عملیاتی مسیرها رو به شرکت‌ها نشان خواهد داد، فعالیت خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین در پایان خاطرنشان ساخت: در حال شناساسی ظرفیت‌ها برای استقرار یکی از کمیته‌های متناظر استانداردهای بین‌المللی در پارک علم و فناوری گلستان هستیم.

سیدمهدی حسینی، سرپرست اداره کل استاندارد گلستان نیز بیان داشت: به دنبال این هستیم که این دفتر، پایگاهی برای مراجعه بی‌وقفه دارندگان ایده‌های نو در خصوص استانداردسازی و توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی گفت: رویکرد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، ایجاد تحولی نو در استاندارد است و به تبع آن، ما نیز کنش‌هایی عملیاتی با هدف ایجاد تحول در استاندارد استان را دنبال می‌کنیم.

گفتنی است؛ افتتاح دفتر استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گلستان، از جمله بندهای تفاهم‌نامه مبادله شده میان پارک علم و فناوری استان و اداره کل استاندارد بوده است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات