کسب عنوان برتر سرآمد علمی ایران توسط دکتر مسعود میرزائی شهرابی


توسط فدراسیون سرآمدان علمی ایران، دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، برای چهارمین دوره متوالی، بعنوان سرآمد علمی در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

به نام خدای حکیم
با سلام و اهدای دعای خیر،
ضمن تبریک و تهنیت به اطلاع یکایک اعضای فرهیخته و نخبه‌ی زیست بوم علم، فناوری و دانش بنیانی خراسان رضوی می‌رساند که تلاش ستودنی و درخشش علمی و ماندگار دکتر مسعود میرزائی شهرابی در مسیر دستیابی به مرجعیت علمی جهانی برای کشور عزیزمان و کسب عنوان برتر سرآمد علمی ایران در سال ۱۴۰۱ برای چهارمین مرتبه‌ی متوالی، شعف و شادمانی زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان خراسان را دوچندان کرد.
این همت بلند و هوشمندانه و امید بخش نشانه‌ای دیگر بر خدمت صادقانه، توانمندی، شایستگی و گام‌‏های بلند ایشان بر فتح قله‏‌های افتخار و شایستگی دانشمندان جوان، نابغه و نخبه‌ی این مرز و بوم بود و جایگاه واقعی زیست بوم خراسان رضوی را در کشورمان به نمایش گذاشت.
شایان ذکر است برنامه دستیابی به مرجعیت علمی با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همراهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تدوین و از ابتدای سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است. این برنامه حمایتی از اندیشمندان در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در جهان سوق دهد. در این برنامه سعی شده است با حمایت محققان سرآمد و توانمند برای افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان سبب تقویت مراودات علمی و ارائه توانمندی های معتبر علمی کشور شود.
اهداف:
* دستیابی به محققان سرآمد علمی همتراز با دانشمندان جهانی؛
*  دستیابی به افراد نظریه‌ پرداز معتبر علمی؛
* داشتن مراکز سرآمد در میان ۱۰۰ مرکز برتر جهان؛
* انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر؛
* داشتن برندگان جوایز معتبر علمی جهانی.

اقدامات:
* شناسایی مستمر استعدادها؛
* حمایت و تامین زیرساخت‌ها و امکانات؛
* رصد و ارزیابی

فدراسیون سرآمدان علمی ایران، از سال ۱۳۹۴ با هدف دستیابی کشور به مرجعیت علمی جهانی آغاز به کار کرده است. از جمله مهم ترین اقدامات این فدراسیون، شناسایی و انتخاب محققان معتبر، متعهد و پیشرو تحت عنوان سرآمدان علمی و حمایت از آنها می‌باشد.
این فرآیند سالانه و براساس فعالیت های ۳ سال گذشته (منتهی به دوره ارزیابی) انجام می شود و هر سال صدنفر بعنوان سرآمد علمی، شناسایی و در ۲ گروه الف و ب، متناسب با اعتبار علمی کسب کرده حمایت می شوند.
خدا را شاکریم که این موفقیت که تنها با اشتیاق، استقامت، کار سخت و صداقت شکل گرفته نقطه عطفی برای پیشرفت بیشتر و بهتر پتانسیل های نخبگانی و جوان استان خراسان رضوی است و پیش از این نیز پارک علم و فناوری خراسان با کسب عنوان اولین پارک توسعه یافته در کشور و کسب چندین رتبه برتر پارک ها در کشور و مقام برتر در طرح های گرنت فناوری و دستیار فناوری در عرصه علم و دانش میدرخشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات