ایده محوری «تولید فرمولاسیون‌های شیمیایی بازدارنده رسوب و خوردگی در سیستم‌های خنک‌کننده» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد تصویب شد

صد و هفتاد و دومین جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد در روز دوشنبه ۷ شهریورماه سال جاری در سالن جلسات مرکز رشد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد، در این جلسه، ایده محوری «تولید فرمولاسیون‌های شیمیایی بازدارنده رسوب و خوردگی در سیستم‌های خنک‌کننده» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه فاطمه احمدی قاسم‌خیلی مجری طرح به تشریح ایده محوری خود که با هدف فرمولاسیون بازدارنده رسوب و خوردگی بود پرداخت.

احمدی اظهار داشت: با استفاده از ترکیبات پلیمری، در تهیه فرمولاسیون بازدارنده رسوب و خوردگی، تلاش می‌شود تا ضمن حذف مشکلات رایج در سیستم‌های خنک‌کننده، محصولی را برای تزریق به آب سیستم‎ها ارائه نمود که در صورت مصرف یک یا دو فرمولاسیون، در حداقل غلظت و میزان مصرف،  تمام پارامترهای آب سیستم، در مطلوب‌ترین محدوده، بهینه شوند.

وی در ادامه افزود: انتخاب مواد اولیه مناسب و کنترل کیفیت آن‌، غلظت بهینه مواد در فرمولاسیون نهایی و پایداری محصول، از عوامل کلیدی در کیفیت محصول و دستیابی به پارامترهای مطلوب هستند. لازم به ذکر است شرکت‌های فعال در بازار داخل، برای کنترل سیستم، تزریق چند فرمولاسیون در هر شیفت کاری و به میزان نسبتاً زیاد را پیشنهاد می‌دهند که ضمن مصرف بالای مواد شیمیایی، هزینه بالای تهیه مواد، بروز مشکل در انبارداری و اپراتوری، پارامترها نیز به‌خوبی کنترل نمی‌شوند.

گفتنی است، این ایده محوری توسط آقایان دکتر بی‌پروا، مهری، متولی و جمشیدی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و درنهایت موفق به کسب آرای موافق داوران برای جذب و استقرار در مرکز رشد دانشگاه شده و برای تصویب نهایی به شورای مرکز رشد ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

    نظرات