رییس پارک علم و فناوری استان :برج فناوری کرمانشاه "هاب" توسعه فناوری غرب کشور می‌شود

رییس پارک علم و فناوری استان :برج فناوری کرمانشاه "هاب" توسعه فناوری غرب کشور می‌شود

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از استقرار ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و فناور در برج فناوری استان تا پایان سال خبر داد و افزود: با استقرار کامل شرکت‌ها، این برج به هاب توسعه فناوری غرب کشور تبدیل می شود .

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، با اشاره به توسعه زیست بوم فناوری استان و پیگیری استمرار این روند توسعه ای، گفت: خوشبختانه وارد مرحله جدید حمایت از شرکت های دانش بنیان استان شده ایم، به نحوی که در این مرحله شرکت های رشد یافته در کنار مجموعه پارک قرار گرفته و به عنوان بازوان توانمند، پارک علم و فناوری کرمانشاه را در اجرای ماموریت هایش یاری می دهند .

وی با اشاره به تشکیل ۱۴ ساختار فناورانه در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: عمده این مجموعه ها با همکاری خود شرکت های تحت حمایت پارک راه اندازی شده اند .

آزادی گفت: برخی از این ساختارها از جمله "شتابدهنده صنایع شیمیایی" برای اولین بار در کشور راه اندازی شده و یکی از شرکت های پارک راه اندازی آن را برعهده دارد .

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: ورود به این دوره جدید نوید توسعه فناو ری هایی را می دهد که به زودی اثرگذاری آن را بر اقتصاد دانش بنیان استان و کشور مشاهده خواهیم کرد .

آزادی به ظرفیت بالای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان اشاره کرد و افزود: اینکه دامنه صادرات محصولات این شرکت ها از عراق به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و همسایگان شمالی گسترده شده نشان دهنده ظرفیت بالای شرکت های استان در زمینه توسعه فناوری است .

وی افزود: وجود این شرکت ها و توسعه آنها، علاوه بر توسعه فناوری، اشتغال پایدار و درآمدزایی را برای استان به همراه خواهد داشت .

آزادی گفت: در حال حاضر ۲۰۲۲ نفر در قالب هسته ها و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان مشغول به کار هستند و عمده آنها را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند .

وی افزود: طبق آمارها، وضعیت بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از سایر گروه های جامعه است و قطعا توسعه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور می تواند نقش موثری در رفع این معضل و ایجاد اشتغال برای این گروه از جامعه داشته باشد .

آزادی تاکید کرد: هرچه بتوانیم زیست بوم فناوری را در استان گسترده تر کنیم، قطعا خواهیم توانست فارغ التحصیلان و دانشجویان بیشتری را مشغول به کار کنیم .

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از برج فناوری به عنوان یکی از بسترهای موثر برای توسعه زیست بوم فناوری استان یاد کرد و افزود: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور بسیاری در برج مستقر شده و با تکمیل شدن برج تا پایان سال ظرفیت استقرار مجموعا ۱۱۰ شرکت در آن فراهم می شود .

آزادی تاکید کرد: با تکمیل برج و استقرار ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور و نیز استقرار سایر اجزای زیست بوم فناوری استان، این برج به "هاب" توسعه فناوری غرب کشور تبدیل می‌شود .

اعتبار باشد، ایجاد زیرساخت‌های "شهرک فناوری" را شروع می کنیم

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت حمایت بیشتر و بهتر از شرکت های زیرمجموعه گفت: در همین راستا راه اندازی «شهرک فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه» را در دستور کار داریم .

وی افزود: این شهرک در ۵۰ هکتار از اراضی پارک احداث خواهد شد و برای تکمیل زیرساخت های آن در سفر هیات دولت به استان مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار پارک قرار گیرد .

آزادی گفت: به محض دریافت این اعتبار احداث زیرساخت های این شهرک شروع می شود و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر زمینه را برای استقرار واحدهای کارگاهی و صنعتی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک فراهم کنیم .

وی در ادامه با بیان اینکه برخی شرکت ها وارد دومین دهه فعالیت خود با پارک علم و فناوری کرمانشاه می شوند گفت: در همین راستا یکی از اولویت های خود را تمرکز بر توسعه بازارهای صادراتی این شرکت ها گذاشته ایم .

وی افزود: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور عراق اولویت خود را در این زمینه بازار این کشور تعریف کرده ایم و در همین راستا راه اندازی دفتر توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و فناور را در این کشور در برنامه داریم .

آزادی گفت: این دفتر تا پایان سال راه اندازی می شود و در مرحله اول صادرات محصولات دانش بنیان استان و در گام بعدی صادرات محصولات دانش بنیان کشور را به کشور عراق برنامه ریزی می کند .

عرضه ۱۵۰ محصول فناورانه در نمایشگاه/ توافقات خوبی با بخش های دولتی داشته ایم

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح دستاوردهای نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به برگزاری پنج روزه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از پنجم تا نهم شهریور ماه برگزارشد .

وی افزود: در این نمایشگاه ۶۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور بیش از ۱۵۰ محصول خود را عرضه کرده اند که برخی از این محصولات برای اولین بار در کشور تولید شده اند .

آزادی گفت: اهمیت برخی از این محصولات درحدی است که سه مورد آنها در حال دریافت منع واردات هستند و کشور به حدی به آنها اعتماد دارد که پیگیر ممنوعیت واردات محصولات مشابه آنهاست .

وی افزود: همچنین چند محصول داریم که با توجه به نیاز بالای کشور منع صادرات دارند و در حال تامین نیازهای کشور هستند .

آزادی هدف مهم از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مدیران و کارشناسان بخش دولتی با این دستاوردها و معرفی این محصولات فناورانه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این هدف محقق شده و تاکنون چند مورد توافقات اولیه جهت همکاری شرکت های دانش بنیان با بخش های دولتی صورت گرفته است .

وی افزود: با توجه به اینکه همکاری با بخش دولتی روند خاص خود را دارد، به نظر می رسد ظرف یک تا ماه آینده پیگیری برای انجام توافقات صورت گرفته ادامه داشته باشد .

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از برگزاری ۱۰ پنل تخصصی در حاشیه این نمایشگاه هم خبر داد و افزود: دراین پنل ها که با حضور مدیران و کارشناسان بخش های دولتی برگزار می شود، شرکت های حاضر نیازمندی ها، مشکلات و چالش های خود را مطرح می کنند .

وی افزود: همچنین در این پنل ها، نیازمندی های فناورانه بخش های دولتی هم احصا شده و راهکارهایی از سوی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور برای رفع آن بیان می شود .

آزادی گفت: خوشبختانه برگزاری این پنل ها تا حدی منجر به پیگیری بخش های دولتی برای رفع چالش ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان شده است .

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به بازدید پنج ساعته استاندار کرمانشاه از این نمایشگاه هم اشاره کرد و افزود: استاندار کرمانشاه در این بازدید صبورانه پای درد دل شرکت های دانش بنیان نشسته و از نزدیک با مشکلات و چالش های آنها آشنا شدند .

و ی در پایان افزود: خوشبختانه این بازدید برکات بسیاری به همراه داشت و برخی مشکلات شرکت ها در همان محل از طریق تماس تلفنی و پیگیری استاندار کرمانشاه مرتفع شد .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات