شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اولین تولید کننده موم صنعتی قالب گیری در آسیا

شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اولین تولید کننده موم صنعتی قالب گیری در آسیا

شرکت دانش بنیان هایا شیمی رازی توانسته با تولید موم صنعتی قالب گیری به اولین تولید کننده این محصول در آسیا تبدیل شده و پاسخگوی نیاز حساس ترین صنایع کشور از جمله صنایع نظامی، نیروگاهی وهواپیمایی باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه دکترمهدی روشنی مدیرعامل این شرکت در تشریح ویژگی های این محصول گفت: موم صنعتی قالب گیری یک نوع نانوکامپوزیت است که برای ساخت قطعا حساس در صنایع نظامی، هواپیمایی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در حقیقت با استفاده از این نانوکامپوزیت ابتدا قالب قطعات حساس (مانند قطعات اسلحه یا پره های توربین) ساخته می شود و سپس با استفاده از این قالب، قطعات فلزی آن‌ها تولید می شود.

وی افزود: ساخت این محصول انحصارا در اختیار سه کشور آمریکا، آلمان و انگلیس قرار دارد و ما توانسته ایم چهارمین کشور در زمینه تولید این محصول در جهان و اولین در آسیا تبدیل شویم.

روشنی با اشاره به مشابهت کیفیت این محصول با نمونه های خارجی آن گفت: مزیت مهم این محصول داخلی قیمت پایین آن است که حدود یک سوم نمونه های خارجی است.

وی با بیان اینکه تمام مواد اولیه این محصول در داخل تولید می شود، گفت: هم اکنون با حساس ترین صنایع کشور از جمله مپنا و وزارت دفاع در حال همکاری هستیم.

روشنی گفت: همچنین هدلینگ نفتی OTCC از مشتریان ما هستندکه برای ساخت پره های توربین از محصولات ما استفاده می کنند.

وی ظرفیت تولید سالانه این محصول را ۳۵ تن در سال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه محصول کاربردهای دوگانه دارد و از آن در صنایع نظامی استفاده می شود صادرات آن قدری با چالش مواجه است و در حال حاضر تمام تولیدات در صنایع داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

روشنی با بیان اینکه هنوز برخی صنایع داخلی در خصوص استفاده از تولید داخل مقاومت دارند، گفت: متاسفانه برخی صنایع هنوز از موم انگلیسی استفاده کرده و به دلیل شرایط تحریم آن را با هزینه بالا از طریق واسطه هایی خریداری می کنند و این درحالی است که در داخل همان موم را با همان کیفیت و قیمت ارزانتر تولید می کنیم و این میان به دلیل سودهایی که این واردات برای برخی دارد اجازه قطع این واردات را نمی دهند.

مدیرعامل شرکت "هایا شیمی رازی" گفت: چالش مهم دیگر بحث نقد نشدن پول هایی است که برای پروژه های دولتی کار کرده ایم و این موضوع فعالیت ما را با مشکل مواجه می کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات