رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با تشریح دستاورد های سفر ریاست محترم جمهور: تحول جدی در حوزه زیر ساخت های فناوری و نوآوری استان شاهد خواهیم بود

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با تشریح دستاورد های سفر ریاست محترم جمهور: تحول جدی در حوزه زیر ساخت های فناوری و نوآوری استان شاهد خواهیم بود

دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در سفر ریاست جمهور به استان در مجموع ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل برج فناوری استان و چند مرکز نوآوری و همچنین خانه خلاق متناسب با ظرفیت‌های استان مصوب شده است.

وی ادامه داد: این مصوبات دو ساله بوده که بخشی در سال ۱۴۰۱ و بخش دیگر در سال ۱۴۰۲ محقق خواهد شد که با محقق شدن آن تحول جدی را در حوزه زیرساخت‌‌های فناوری و نوآوری استان شاهد خواهیم بود .

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: رییس جمهور در جریان سفر به کرمانشاه از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان بازدیدی داشتند و مقرر شد برای تامین زیرساخت‌ لازم و ایجاد شهرک شرکت‌های دانش بنیان در راستای استقرار کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان و واحدهای فناور در اراضی ۵۰ هکتاری پارک علم و فناوری، ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شود که در حال پیگیری آن هستیم که با محقق شدن این بخش نیازهای تولید صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناورانه استان برآورده می‌شود .

وی در توضیح خانه خلاق، اضافه کرد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری، بخش خصوصی است که به توسعه فناوری در یک حوزه تخصصی کمک می‌کند . خانه خلاق با همین هدف ایجاد شده که با مشارکت بخش خصوصی ساختارهایی ایجاد شود تا بتوانند در حوزه‌های صنایع خلاق همچون بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن، صنایع دستی و گردشگری؛ از ایده‌های نوآورانه و کسانی که در این حوزه و کسب و کارها در حال فعالیت هستند حمایت لازم را به عمل آورند .

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در پایان با پر بار خواندن دستاورد های سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمانشاه، افزود: با تخصیص هرچه سریع تر اعتبارات این سفر روحیه امید آفرینی در بین جوانان بخصوص نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تقویت خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات