شرکت دانش بنیان  پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تنها تولیدکننده فوم های آتشنشانی، حفاری و ساختمان سازی در کشور

شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تنها تولیدکننده فوم های آتشنشانی، حفاری و ساختمان سازی در کشور


"شرکت کیمیا فرآیند بیستون" شرکت دانش بنیان کرمانشاهی اولین تولیدکننده فوم بتن، فوم آتشنشانی و فوم حفاری در کشور است که حالا تمامی نیاز بازار کشور و صنایع نفت در زمینه این محصول را پوشش می دهد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، مهندس عیسی محمدی مدیرعامل این شرکت در تشریح ویژگی های محصولات تولیدی این شرکت، گفت: در حال حاضر سه نوع فوم (کف مایع) آتشنشانی، فوم بتن و فوم حفاری در شرکت تولید می
شوند که برای مصارف مختلف کاربرد دارند.

وی افزود: فوم آتشنشانی تولیدی دو نوع بوده که یک نوع پروتئینی آن برای آتش سوزی های سنگین مانند حریق گازوییل و نفت و نوع شیمیایی آن برای آتش سوزی های سبک مانند بنزین هواپیما و ... به کار می رود.

این فناورکرمانشاهی، گفت: این محصول قدرت ایجاد یک لایه آبی را دارد یعنی زمانی که کف را روی آتش می ریزند حتی اگر کف از بین برود آن لایه آبی ماندگاری داشته و به سرعت آتش را خاموش می کند.

وی افزود: تفاوت محصول ما نسبت به نمونه های خارجی آن در کارایی بهتر آن است چرا که با حجم کف کمتر و سرعت بیشتر آتش را خاموش می کند و نسبت به نمونه های خارجی قیمت پایین تری دارد.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون فوم بتن سازی را دیگر محصول تولیدی این شرکت عنوان کرد و افزود: این فوم در ساختمان جایگزین پوکه می شود که هم سبک تر بوده و هم عایق صدا است و هم عایقی خوبی برای حرارت محسوب می شود.

محمدی گفت: فوم حفاری هم دیگر محصول شرکت است که برای خنک کردن مته های حفاری از جمله مته هایی که در حفاری تونل ها به کار برده می شود استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون با بیان اینکه این شرکت اولین و تنها تولیدکننده این محصولات در کشور است گفت: از سال ۱۳۸۷ تولید این محصولات را آغاز کرده و سال ۱۳۹۳ توانستیم گرید دانش بنیان را دریافت کنیم.

محمدی میزان تولید این شرکت را برای هر یک از انواع فوم پنج تا هفت هزار تن در سال عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر در بحث فوم آتشنشانی با شرکت های داخلی از جمله شرکت نفت همکاری داریم و در بحث فوم ساختمان سازی هم با شرکت های فعال در این زمینه در کشور همکاری کرده و فرم حفاری هم مخصوص برخی پروژه های حفاری است که استقبال خوبی هم از آن به عمل آمده است.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون با بیان اینکه برخی محصولات این شرکت ثبت اختراع شده اند، گفت: خوشبختانه با توجه به تولید داخلی این محصولات، واردات آنها به کشور ممنوع شده است.


گفتنی است پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از ابتدا فعالیت خود تا کنون از بیش از ۷۰۰ شرکت حمایت کرده است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات