ساختمان اصلی پارک علم و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری میزبان ایده‌های نوآورانه شد

ساختمان اصلی پارک علم و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری میزبان ایده‌های نوآورانه شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین بخش سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به شرق استان مازندران، ساختمان اصلی پارک علم و فناوری استان مازندران و مرکز فناوری و نوآوری افتتاح شد تا میزبان و حامی تازه‌ای برای ایده‌های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا در زیست‌بوم نوآوری استان مازندران شکل بگیرد. این مرکز که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است، زمینه هدایت ایده‌های نوآورانه به سویی خدمت یا محصول و ورود آن‌ها به بازار را فراهم می‌کند.


این ساختمان که چهارمین واحد فناورانه شهرستان ساری است، با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و مشارکت خیرین نیکوکار استان مازندران برای حضور شرکت های دانش بنیان و فناور آماده سازی شد.

مجمع خیرین حامی فناوری در استان مازندران از ۵ سال پیش شکل گرفته است و برای توسعه علم و فناوری در استان فعالیت می کند. یک فضای مرکز رشد به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، ساختمان مرکز نوآوری و فناوری با حمایت خیرین بیش از ۱ میلیارد تومان تامین اعتبار شد.

استان مازندران دارای ۹ ساختمان نوآوری و فناوری در ۶ شهرستان است که حدود ۲۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در آن فعال هستند.

در حال حاضر ساختمان اصلی پارک علم و فناوری مازندران که ۲۱ واحد دارد و با مبلغ ۸۰ میلیارد ریال خریداری و مجهز شده است، از ۶ واحد فناور میزبانی می‌کند؛  این در حالی است که این ساختمان از ظرفیت استقرار ۴۰ تیم نواور برخوردار است.

این مجموعه که زیر نظر پارک علم و فناوری استان مازندران فعالیت می‌کند، با ۴۰۰۰ مترمربع مساحت و یک فضای کار اشتراکی، خدمات تسهیل‌گری، آموزش و مشاوره را بهه تیم‌های مستقر ارائه می‌دهد.

در این ساختمان همچنین شبکه نوآوری و فناوری مازندران نیز استقرار دارند. اعضای این شبکه خدمات منتورینگ کسب و کا، مشاوره و اموزش، آشنایی با قوانین شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه می‌کنند.

حرکت اثرمند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه درون‌زا

در بخش دیگری از این سفر، امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در استان مازندران، از تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان قدردانی کرد و گفت: معاون محترم علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همکاراناشان برای رونق اشتغال و توسعه پایدار تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند که شایسته قدردانی است، دیدگاهی که به توسعه اقتصاد با کمک افراد تحصیل کرده و توسعه از درون دارد، ارزشمند و تحول آفرین است.


آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی با بیان این‌که ظرفیت نیروی انسانی دانش‌آموخته استان مازندران نیازمند سامان‌دهی و هدایت است، عنوان کرد: این استان علیرغم ظرفیت غنی نیروی انسانی، در چگونگی بهره مندی از این افراد مدیریت چندانی صورت نداده است؛ به طور کلی سیاستهای ما در تحصیلات تکمیلی باید برنامه ریزی بهتری داشته باشد. هزینه های بسیاری در حوزه آموزش انجام شده است اما خروجی آن چندان کارگشا و راهگشا نیست.


نماینده ولی فقیه در استان مازندران ابراز امیدواری کرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتواند بنیانی را پی‌ریزی کند که بر مبنای سیاست‌های مشخص و مدون، در زمینه تحصیل، آموزش و اشتغال جوانان گام‌های مهمی برداشته شود.

مازندران سرشار از سرمایه انسانی است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در دیدار امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: پایه اقتصادهای پیشرفته، نیروی انسانی جوان و خلاق است و اقتصاد دانش‌بنیان، بر مدار نوآوری و خلاقیت نیروی انسانی حرکت می‌کند؛ در اقتصادهای مبتنی بر منابع زیر زمینی و چرخ جامعه با درآمدهای حاصل از خام فروشی حرکت می‌کند، نوآوری به مثابه سرمایه شناخته نمی‌شود، اما کشورهای خواهان توسعه پایدار، حساب ویژه‌ای روی نوآوری جوانان دانش‌آموخته و خلاق خود گشوده‌اند.


ستاری، مازندران را یکی از استان‌های غنی از این سرمایه ارزنده دانشت و گفت:مازندران، پتانسیل بسیار خوبی در نیروی انسانی دارد وباید محیطی برای شرکت های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها ایجاد شود تا بتوانند با خلق ارزش افروده و اشتغال، زمینه‌ساز جذب و ماندگاری استعدادهای خلاق و جوان بومی شوند.


وی با بیان این‌که دانشگاه ها محور توسعه پایدار هستند و باید میدان را برای بروز و شکوفایی ایده‌های دانشگاهیان باز کنند، اظهار کرد: مهم‌ترین و نخستین پرسش و دغدغه جوان دانش‌آموخته، اشتغال است و این چالش، با جهت‌گیری صحیح دانشگاه‌ها، به فرصتی برای اشتغال و خلق ارزش افزوده بدل می‌شود. دانشگاه باید با راهی که برای دانش اموختگان هموار می‌کند و جامعه را با خود همراه می‌سازد، باری از روی دوش جامعه بردارد.


معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که مازندران استانی پهناور و دارای ظرفیت‌های نهفته دانش‌بنیانی است، افزود: مازندران در حوزه های کشاورزی، مهندسی و علوم پایه توانمندی‌ای منحصر به‌فردی دارد و توسط تعدادی از استادان دانشگاه کارهای خارق العاده ای انجام شده است که نمونه مشابه ندارد.


ستاری ابراز امیدواری کرد با همیاری و همراهی همه بخش‌های جامعه از جمله ائمه جماعات، استان‌ها به سوی اقتصادی پیش بروند که بر مبنای نیروی انسانی است و قرار گرفتن اقتصاد بر این پایه می‌تواند تحول جدی را ایجاد کند.


بازدید ازمرکز نوآوری و فناوری نوور

فعالان فناور مستقر در «مرکز نوآوری و فناوری نوور » فعالیت‌ها و دستاوردهایشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همراهانش معرفی کردند.


این مرکز نوآوری که در راستای توسعه اکوسیستم کارآفرینی و شبکه فناوری در آموزش های مهارتی به عنوان یک مرکز کاملاً خصوصی در شمال فعالیت می‌کند و دوازدهمین مرکز نوآوری مستقر در مراکز علمی کاربردی استان مازندران است. این مرکز بامساحت۲۱۰۰مترمربع و پنج طبقه به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع راه اندازی شده است و به صاحبان کسب و کار، دانشجویان و دانش آموختگان و علاقه مندان حوزه نوآوری و فناوری خدمات خود را ارائه می‌کند.

وی همچنین از دو مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام نور و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، ستاری که سفر خود را با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان به مقصد شرق استان مازندران انجام داده است، ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاهی، دو مرکز نوآوری و فناوری را در دانشگاه مازندران افتتاح کرد.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات