افتتاح شبکه نوآوری و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

افتتاح شبکه نوآوری و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

شبکه نوآوری و فناوری مازندران با هدف کمک به توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری و ایجاد ساز و کار ارتباطی بین کنشگران مختلف افتتاح شد.

شبکه نوآوری و فناوری مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حسین زادگان استاندار مازندران به منظور حمایت از شکل گیری و رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین در استان و همچنین توسعه زیست بوم نوآوری در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی، تسهیل ورود دانشجویان و فارغ التحصیلان  دانشگاهی به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ثروت از فعالیت های فناورانه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، شبکه نوآوری و فناوری براساس تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، استانداری مازندران و ‌پارک علم و فناوری مازندران؛ با هدف کمک به رشد استارت‌آپ ها و کسب و کارهای نوین، با استفاده از ظرفیت‌ بنگاه‌های اقتصادی مازندران از یک‌سو و ظرفیت‌ دانشگاه های موجود در استان از سوی دیگر راه‌اندازی شد.

این شبکه با بهره گیری از ظرفیت بنگاه های اقتصادی و صنایع موجود در استان به ویژه بخش خصوصی در جهت ارتقای زیست بوم نوآوری و همچنین توسعه ظرفیت نوآوری و فناوری در این بنگاه ها از طریق گسترش روابط میان پارک، مراکز رشد فناوری و مراکز نوآوری با بنگاه های اقتصادی، افزایش ارتباطات اثر بخش و شبکه سازی میان جوامع نوآوری و فن آفرینی استان، ملی و بین المللی به منظور ایجاد فرصت های رشد،تسهیل و توسعه محصولات و خدمات و فرآیند های فناوری قابل عرضه به بازار از مرحله آزمایشگاهی تا بازار با رویکرد تشکیل کسب و کار پایدار شکل گرفته است.

به طور کلی شبکه نوآوری و فناوری مازندران ضمن بهره برداری حداکثری از منابع موجود و ظرفیت های استانی در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و ایجاد کسب و کارهای نوین، دارایی مزایایی از جمله دستیابی به کارایی جمعی، یادگیری جمعی، ریسک پذیری و همچنین دستیابی به فصل مشترک مجموعه های مختلف دانشی می باشد و نیز این شبکه عمده نیاز های اعضا را جهت توانمندسازی و حضور در بازار کسب و کار پوشش می دهد.

علاقه مندان جهت عضویت در این شبکه می توانند با مراجعه به وب سایت شبکه به نشانی http://minonet.org/  شبکه نوآوری و فناوری مازندران عضو شوند.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور آمل

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناور آمل

مرکز رشد واحدهای فناور آمل

مرکز رشد واحدهای فناور آمل یک مرکز رشد در شهر آمل می باشد

    نظرات