بیش از ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان از خرید به...

بیش از ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان از خرید به...

بیش از ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان از خرید به واسطه شبکه‌های اجتماعی نگرانی دارند

شیما اسماعیلی

مدرس و مشاور بازاریابی مد و فشن

بیش از ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان از خرید به واسطه شبکه‌های اجتماعی نگرانی دارند

آخرین آمار و تحقیقات نشان‌دهنده این مطلب است که بیش از ۹۰ درصد از مردم از خرید کالا به واسطه رسانه‌های اجتماعی نگرانی دارند، اما همچنان تقریباً یک‌سوم از آنها از همان پلتفورم‌ها برای خرید استفاده می‌کنند.

نگرانی از امنیت پرداخت (۵۹ درصد)، کیفیت کالاها (۵۶ درصد)، امنیت مشخصات شخصی آنها (۵۵ درصد) و خرید محصول جعلی (۴۷ درصد) در صدر فهرست نگرانی‌های خریداران اعلام شده‌اند.

در شرایطی که ۳۱ درصد از خریداران محصولات آنلاین اذعان داشته‌اند که ناخواسته کالای تقلبی خریداری کرده‌اند و ۲۳ درصد از همین مصرف‌کنندگان گفته‌اند آن محصول را به واسطه رسانه‌های اجتماعی خریداری کرده‌اند، این نگرانی‌ها کاملا منطقی است. علاوه بر این ۶۳ درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاد دارند که برندها، فروشگاه‌های آنلاین مارکت پلیس و شبکه‌های اجتماعی به اندازه کافی از آنها در مقابل جعل، کلاهبرداری و مجرمان سایبری محافظت نکرده‌اند.

نگرانی و احتیاط خریداران نسبت به خرید از طریق رسانه های اجتماعی

پوشاک، لوازم خانگی و کالاهای الکترونیکی در صدر فهرست کالاهایی هستند که خریداران تمایل به تهیه آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی نشان داده‌اند، در حالی که به خرید محصولاتی از قبیل جواهرات، سفر و تعطیلات، محصولات بهداشتی و بلیت رویدادها مستقیما به واسطه شبکه‌های اجتماعی تمایل کمتری نشان می‌دهند.

Chrissie Jamieson مدیر مارکتینگ شرکت آمریکایی تحقیقات بازار Mark Monitor ، با بیان این آمار اظهار کرد: «با افزایش تعداد افرادی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و علاقه آنها به شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک کانال خرید، تعداد خریدهایی که از طریق این شبکه‌ها انجام می‌شود رو به افزایش است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد صرف نظر از آنکه مصرف‌کنندگان از کجا خریدهای آنلاین خود را انجام می‌دهند، آنها همچنان هدف برندها و حساب‌های کاربری جعلی قرار می‌گیرند و انتظار دارند کمپانی‌ها و پلتفورم‌های شبکه‌های اجتماعی از آنها در این زمینه محافظت کنند . »

وی گفت: «نیاز است تا کمپانی‌ها استراتژی‌هایی به منظور ضمانت شبکه‌های اجتماعی که با آنها همکاری می‌کنند و برندهای آنلاین آنها در جهت حراست و حمایت مصرف‌کنندگان و حفظ اعتبار خود به کار گیرند. بسیاری از پلتفورم‌های شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر تمهیداتی در جهت حفاظت و نظارت بر فروش کالاهای جعلی اندیشیده‌اند و به طور متناوب در تلاش برای افزایش این کنترل و گزارش حساب‌های کاربری و فروشندگان جعلی هستند.

اما واضح است که این تلاش به تنهایی کافی نبوده و تمامی ذی‌نفعان باید برای این حرکت به جلو اقدامات بیشتری انجام دهند. باید اضافه کنم این تحقیقات به واسطه نظرسنجی از تجربه ۲۶۰۳ مصرف‌کننده در کشورهای انگلستان، ایالات متحده، فرانسه، آلمان و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت.»

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات