شرکت‌های استارت‌آپی غیردانش‌بنیان می‌توانند از خدمات صندوق پژوهش و فناوری استفاده کنند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی قید دانش‌بنیان دارد و تنها به شرکت‌هایی که نمونه آزمایشگاهی یا محصول تولیدی دانش‌بنیان دارند، مبتنی بر دانش و فناوری‌های پیشرفته هستند و طراحی و ساخت آن در داخل اتفاق افتاده است یا بومی‌سازی شده است می‌توانند از خدمات ما استفاده کنند.

وی، راهکار شرکت‌های غیردانش‌بنیان را استفاده از خدمات صندوق پژوهش و فناوری عنوان کرد و گفت: اما شرکت‌هایی که دانش‌بنیان نیستند می‌توانند از خدمات صندوق پژوهش و فناوری یعنی ارائه تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه گذاری خطرپذیر استفاده کنند.

ملکی‌فر افزود: بر همین اساس از اسفند سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهش و فناوری پرداخت شده که برای استفاده از آن قید دانش‌بنیان ندارد؛ می‌توانند در اختیار شرکت‌های غیردانش‌بنیان مانند استارت‌آپ‌ها قرار دهند که بسته به سایز و ابعاد طرح بین یک تا ۴۰ میلیارد تومان از صندوق پژوهش و فناوری دریافت کنند.

ملکی فر در پایان در مورد تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۸ صندوق پژوهش و فناوری به‌صورت استانی برای ارائه خدمات به جغرافیای خاص و صندوق‌های موضوعی مانند صندوق نانو، برق و انرژی، تجهیزات پزشکی و پرشین‌دارو وجود دارد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات