رمز موفقیت شرکت پرنیان پردازش یکپارچگی است


مدیر عامل شرکت پرنیان پردازش گفت: رمز موفقیت شرکت پرنیان پردازش یکپارچگی است.

مدیر عامل شرکت پرنیان پردازش عضو پارک علم و فناوری خراسان در دورهمی شرکت های مراکز رشد و امور موسسات پارک علم و فناوری خراسان در حاشیه بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان گفت: تصمیم گرفتیم یک سامانه نرم‌افزاری یکپارچه از CRM،حسابداری و اتوماسیون به وجود آوریم تا علاوه بر مدیریت زمان و منابع از خطاهای انسانی نیز جلوگیری کنیم. با این راه حل مشکلات ما به صورت کامل مرتفع گردید.

مهندس مهدی علیزاده‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارک علم‌ و فناوری خراسان اظهار کرد: از آن جایی‌که سازمان‌ها توسط انسان‌ها اداره می‌شوند، رفتاری مشابه انسان‌ها به خود می‌گیرند. بعضی سازمان‌ها مانند رفتار انسان‌ها خشن،مهربان، ملا‌لغتی، قانون‌مدار و قانون‌گریزمی‌شوند.

وی افزود: همچنین سازمان‌ها در مواجهه با مشکلات رفتاری انسان‌گونه دارند. برخی از سازمان‌ها ناله می‌کنند و به دنبال ناجی برای حل مشکل می‌گردند، اما برخی از سازمان‌ها خود ناجی خود می‌شوند و مثل یک انسان خلاق مدام به دنبال چاره‌اندیشی هستند. نباید از وجود مسئله در سازمان خود وحشت داشته باشید.

مدیر عامل شرکت پرنیان پردازش بیان کرد: سازمان‌ها و انسان‌های خلاق از مشکلات و مسائل به وجود آمده خوشحال نمی‌شوند و همچنین از حل آن‌ نیز عاجز و درمانده نیستند. پس می‌توان این دسته از افراد و سازمان‌ها را جز مجموعه افراد یا سازمان‌های شاد دانست.

علیزاده در خصوص اینکه خلاق‌ترین افراد و مجموعه‌ها چه کسانی هستند، عنوان کرد: افرادی که مشکل به وجود آمده برای خودشان، انسان یا سازمان را به عنوان یک معضل همگانی بررسی می‌کنند و به این دید به مشکل می‌نگرند که اگر برای من چنین مشکلی پیش آمد پس ممکن است برای دیگران نیز پیش آید، با این نگرش فرایند، کشف اختراع به وقوع می‌پیوندد.

مدیر عامل شرکت پرنیان پردازش ادامه داد: در فرآیند ثبت هر اختراعی حل مسئله یکی از مهمترین فاکتورهای بررسی توسط کارشناسان ثبت است. پس نباید از وجود مسئله در سازمان خود وحشت داشته باشید.

وی در زمینه معضل پرنیان در بی‌نظمی و خطاهای فراوان نیروی انسانی تصریح کرد: در سال‌های اولیه فعالیت، شرکت پرنیان، نرم‌افزارهای سازمانی بر پایه محصولات مایکروسافت برای مجموعه‌های بزرگ خصوصی و دولتی ارائه می‌کرد. ما توانسته بودیم موفقیت‌هایی در این حوزه کسب کنیم، موفقیت‌هایی که شاید از منظر بیرونی بسیار جذاب بودنداما دستاورد ارزشمندی برای پرنیانی‌ها به شمار نمی‌آمد.

علیزاده تاکید کرد: در همین راستا به دلیل ماهیت مشتریان و قراردادها، پرنیان نیز به صورت‌ اجتناب‌ناپذیری دچار بروکراسی شده بود. ما نه آن‌قدر بزرگ شده بودیم که از نرم‌افزارهایی که خودمان برای مجموعه‌های بزرگ تولید می‌کردیم استفاده کنیم و نه آنقدر کوچک بودیم که بتوانیم بدون نرم‌افزار کار کنیم.
این عوامل باعث شده بودند که پرنیان در برهه‌ای از زمان به شدت درگیر کندی و لختی شود.

مدیر عامل شرکت پرنیان پردازش افزود: نظم و چابکی در امور، همیشه برای ما مهم بوده است و انجام امور مختلف توسط نیروی انسانی باعث شده بود ضریب خطای انسانی در کارها بسیار زیاد شود. در آن زمان خطاهای فرایندی بسیار زیاد بود و این امر باعث شد مهم‌ترین سرمایه‌های یک شرکت نرم‌افزاری که شامل زمان، انرژی و نیروی متخصص است هدر رود. در این زمان بود که باید به فکر حل مشکلات بر می‌آمدیم.

یکپارچگی راه حل پرنیان

وی درخصوص حل مشکلات شرکت پرنیان خاطرنشان کرد: حل این مشکل برای ما کار پیچیده‌ ای نبود، زیرا  با سابقه طولانی که در برنامه‌نویسی فرآیندسازی داشتیم، تصمیم گرفته شد برای مدتی کار را تعطیل کنیم. در این مدت سعی کردیم تمام فرآیندهای شرکت پرنیان را بازنویسی کنیم اما با این تفاوت که  یکپارچگی را مدنظر قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت پرنیان پردازش ادامه داد: تصمیم گرفته شد یک سامانه نرم‌افزاری یکپارچه از CRM، حسابداری و اتوماسیون به وجود آوریم تا علاوه بر مدیریت زمان و منابع از خطاهای انسانی نیز جلوگیری کنیم. با این راه حل مشکلات ما به صورت کامل مرتفع گردید.

سیب نیوتون بر سرما نیز فرود آمد

علیزاده گفت: زمانی‌که تست سامانه نرم‌افزاری یکپارچه را انجام دادیم، به این فکر می‌کردیم که تمام سازمان‌ها به این چنین یکپارچگی‌ نیازمندند. بنابراین تصمیم گرفته شد این راهکار یکپارچه را به عنوان یک محصول ارائه کنیم. بر همین اساس در چنین روزی بود که اورست (مدیریت آنلاین کسب و کار با نرم‌افزارهای یکپارچه) و متعاقب آن نرم‌افزار حسابداری آنلاین سامیار متولد شدند. ما یک مجموعه یکپارچه از نرم‌افزارها را برای کسب و کارهای کوچک به صورت آنلاین آماده کرده‌ایم.

محصول کارآمد خودش پولسازی می کند

وی تصریح کرد: ابتدا اورست وارد بازار شد و آن‌قدر خوب جواب داد که ما تقریبا کارهای بزرگ دولتی را کنار گذاشتیم و به سراغ توسعه این پلتفرم و اضافه کردن مجموعه مالی به آن، حرکت کردیم.
امروز گروه شرکت‌های پرنیان در برند اورست و سامیار یک پازل نسبتا کامل از نیازهای نرم افزاری کسب و کارهای چابک را به صورت آنلاین با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌کند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات