ارتباط صنعت، پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد نوآوری

ارتباط صنعت، پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد نوآوری


مدیر ارشد گروه صنعتی پارت پلاستیک در دورهمی شرکت های امور موسسات و مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان گفت: ارتباط صنعت، پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث جهت‌دهی به نوآوری‌ها و تبدیل آن به فناوری های قابل ارائه در بازار داخلی و جهانی می‌گردد.

سهیل یزدان‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار پارک علم و فناوری خراسان درخصوص نقش صنعت در شرکت‌های پارک اظهار کرد: شرکت‌های صنعتی با حضور در پارک و قرارگرفتن در کنار شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک، می‌توانند نقش هدایت‌کننده و جهت‌دهنده برای فعالیت‌های فناورانه این شرکت‌ها داشته باشند.

وی افزود: این‌گونه نشست‌های صمیمانه بین شرکت‌های صنعتی باسابقه و شرکت‌های جوان، می‌تواند در ایجاد انگیزه در شرکت‌های دانش‌بنیان و انتقال تجربه و همچنین شبکه‌سازی بین شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان نقش موثری داشته باشد.

مدیر ارشد گروه صنعتی، گروه پارت پلاستیک ادامه داد: با توجه به شناختی که پیدا کردم، شرکت‌های جوان مستقر در پارک، پتانسیل حرکت‌های بزرگ در حوزه الکترونیک، نرم افزار و ابزاردقیق را دارند. البته با ایجادهم‌افزایی و اینکه استعدادها در مسیر درستی که برای کشور مفید است، هدایت شوند.

یزدان‌بخش تصریح کرد: پارک با همکاری نهادهای بالادستی و گروه‌های بزرگ صنعتی باید یک نقشه راه و اولویت‌بندی برای شرکت‌ها ترسیم نماید و همچنین برای شبکه‌سازی میان شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام نماید.

وی گفت: ارتباط صنعت، پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث جهت‌دهی به نوآوری‌ها و تبدیل آن به فناوری های قابل ارائه در بازار داخلی و جهانی می‌گردد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات