آهار شرق فناور برگزیده کشور در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران


شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق عضو پارک علم و فناوری خراسان، فناور برگزیده کشور در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق مستقر در امور موسسات پارک علم و فناوری خراسان، در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران که همزمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران برگزار شد، عنوان فناور برتر کشوری را کسب کرد.

محمدرضا هاتف مدیرعامل شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق در خصوص طرح برگریده کشوری در جشنواره مذکور گفت: این طرح به سفارش شرکت پارس جنوبی از سه سال پیش آغاز شد و محصولی به نام بومی سازی شده DCS کشوری را برای صنایع نفت و گاز ارائه کردیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه پس از چندین سال فعالیت در این حوزه، امسال این طرح به عنوان طرح فناورانه برتر کشور انتخاب شد و مفتخریم که به عنوان جزء کوچکی از پارک علم و فناوری خراسان توانستیم این مقام را کسب کنیم.

هاتف ادامه داد: این طرح کلیه فازهای نفتی و گازی یک سیستم کنترلر اصلی را شامل می شود که می توان گفت مشکل ترین بخش بومی سازی یک پلنت گازی در یک پالایشگاه نفتی، همین سیستم کنترلی هست که جزء تکنولوژی های High-Tech دنیاست. در حال حاضر تنها چند شرکت در دنیا وجود دارند که این تکنولوژی را دارا هستند، سه شرکت آمریکایی و یک شرکت ژاپنی به نام یوکوگاوا و شرکت توتال فرانسه.

وی تصریح کرد: شرکت آهار شرق توانسته است با توجه به نیاز گسترده ای که در کشور و در حوزه صنایع نفت و گاز وجود دارد، این محصول را بومی کنیم و با تکمیل آن، صنعت نفت و گاز ما از هر حیث تامین خواهد شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات