نشست هم اندیشی شناسایی ظرفیت استان در خصوص تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد کیش


به منظور تشریح ظرفیت های موجود و شناسایی ظرفیت استان درخصوص تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد کیش، نمایندگان دستگاه های اجرایی خراسان با مسوولان پارک علم و فناوری استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت عتف و سازمان منطقه آزاد کیش، پارک علم و فناوری خراسان به عنوان نماینده­ اجرایی وزارت عتف در تفاهم نامه مذکور، جلسه ای به منظور تشریح ظرفیت های موجود و شناسایی ظرفیت استان در این خصوص، سه شنبه ۲۶ آذرماه در پارک خراسان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های شناسایی نیازهای فناورانه جزیره کیش، مفاد تفاهم‌نامه، دفتر کار اشتراکی دبیرخانه ملی پارک های علم و فناوری در مرکز نوآوری کیش، ارتباطات برقرار شده با جامعه بازاریان و بازرگانی کیش و شبکه هتلداران کیش و ... ارائه شد. توسعه و بهبود مدیریت و خدمات شهری با تمرکز بر هوشمندسازی، توسعه گردشگری با هدف جذب و ماندگاری گردشگر در جزیره کیش، ارائه خدمات و پشتیبانی ­های صنعتی در حوزه ­های زیرساخت شهری و صنایع مستقر در منطقه با تمرکز برخدمات نیروگاهی، فرودگاهی، بندری، حفاری و تجهیزات پزشکی، توسعه فناوری­ های کاربردی در حوزه کشاورزی و زیست فناوری و کمک به سیاست های توسعه و به کارگیری فضاهای داخلی در منطقه آزاد و تقویت اقصاد دانش بنیان این منطقه (تبدیل منطقه به پایلوت فناوری) از مهمترین مفاد این تفاهم نامه می باشد.

در ادامه مهندس تفضلی معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک ضمن اشاره به نکات حاصل از بازدید میدانی جزیره کیش، توضیحاتی درخصوص ظرفیت های نیروگاه جزیره، ظرفیت‌های حوزه دارویی و صنایع دریایی و هوایی ارائه نمود.

در ادامه مهدی مروی معاون پشتیبانی پارک نیز با هدف جلسه مبنی بر دریافت مشاوره از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف تفاهم نامه و هم افزایی ظرفیت استانی، گفت و گو کرد.

همچنین نمایندگان محترم استانداری خراسان، شهرداری مشهد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، مرکز تحقیقات بیولوژی کاربردی، شرکت شهرک های صنعتی، دانشگاه فردوسی مشهد و سازمان همیاری های شهرداری مشهد نیز از دریچه نگاه سازمان خود به تشریح موضوع پرداختند.

اهم موضوعات مطرح شده به شرح ذیل مطرح شد:

استفاده از ظرفیت ایجاد شده در حوزه هوشمندسازی مناطق ویژه سرخس و دوقارون، آمادگی ارائه طرح در خصوص جلبک های دریایی به منظور افزایش ماندگاری مسافر در جزیره، تمرکز CRM گردشگری کیش در کلیه حوزه‌های گردشگری شامل گردشگری خرید، گردشگری دریایی، گردشگری تفریحی، گردشگری سلامت و استفاده از ظرفیت های بوم گردی جزیره، تعریف تورهای صنعتی در کیش با اطلاع از استراتژی های صنعتی جزیره، شفاف سازی پروتکل استفاده فناوران از فضای کار اشتراکی، پیش‌بینی ظرفیتی برای تسهیل اسکان توریست استارتاپی، ظرفیت ویژه سرمایه‌گذاری و پسماند

در پایان و در جمع‌بندی جلسه مقرر شد که شیوه نامه استفاده از دفتر کار اشتراکی، شرح وظایف دبیرخانه ملی، برنامه مشارکت دستگاه‌های استان، پروتکل معرفی پروژه‌ها و خدمات قابل ارائه در این حوزه برای اعضا ارسال گردد.

امیدست اینگونه همکاری­ ها و هم افزایی ها زمینه ساز توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان، رونق گردشگری و سرمایه گذاری در استان و همچنین توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری جزیره کیش باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات