ارسال۱۰۳ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره نوآوری و فناوری قم


دبیر اجرایی نخستین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری بابیان اینکه ۱۰۳ فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است، گفت: با توجه به استقبال فیلم‌سازان استان، مهلت آثار ارسال به دبیرخانه تا هفتم دی‌ماه جاری تمدید شد.

حمیدرضا فرج‌شوشتری  در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: سال ۹۵ طرح پیشنهادی این جشنواره در پارک علم و فناوری قم تدوین و برای برگزاری فیلم کوتاه جشنواره نوآوری و فناوری در سطح ملی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان به تصویب رسید و روند اجرایی نخستین دوره این جشنواره با اعلام فراخوان از ۴ اردیبهشت سال جاری آغاز شد.

وی اظهار داشت: ۱۲ اثر از آثار رسیده به دبیرخانه، از استان‌های کردستان، تهران، اصفهان و قزوین بوده که در شورای سیاست‌گذاری جشنواره پیرامون این آثار تصمیم‌گیری می‌شود.

شوشتری گفت: آثار راه‌یافته در این جشنواره در ۲ روز از ۲۷ تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال به‌صورت عمومی اکران و اختتامیه این جشنواره نیز روز ۲۹ بهمن‌ماه هم‌زمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در قم برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری این جشنواره افزود: موضوع فیلم‌ها با محوریت نوآوری و فناوری، کیفیت فنی آثار، نوع روایت و ساختار فیلم‌ها و همچنین مدت‌زمان فیلم ازجمله شاخص‌هایی است که این آثار بر اساس آن‌ها توسط تیم داوران ارزیابی می‌شود.

وی بابیان اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، جانبی و ویژه برگزار می‌شود، اظهار داشت: بخش اصلی این جشنواره شامل مستند، تیزرهای تبلیغاتی، کلیپ و پویانمایی و موشن گرافی، بخش جنبی شامل فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای حرفه‌ای و ۶۰ ثانیه‌ای غیرحرفه‌ای و بخش ویژه نیز به فیلم‌های کوتاه شهدای فناوری و فیلم‌های کوتاه وقف فناوری اختصاص دارد.

شوشتری ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه برگزاری اکران عمومی فیلم‌های این جشنواره برنامه‌ریزی‌شده است تا با این دوره‌های آموزشی بستر برای تولید آثار فاخر در این زمینه فراهم شود.

۱۱۵ شرکت تحت پوشش پارک علم و فناوری استان قرار دارد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات