تولید ژل و لوله خونگیری آزمایشگاهی پزشکی و مواد اولیه آن

تولید ژل و لوله خونگیری آزمایشگاهی پزشکی و مواد اولیه آن


مهندس جبرائیلی مدیرعامل شرکت آرون زیست طب پاژ عضو مرکز رشد فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان؛ ضمن اشاره به حضور در بیستمین نمایشگاه پژوهش تهران و انعقاد قرارداد درخصوص تولید ژل و لوله خونگیری آزمایشگاهی پزشکی و مواد اولیه آن، گفت: با دو محصول لوله های ژل دار دارای فعال کننده لخته با درپوش زرد و لوله های حاوی ماده فعال کننده لخته با درپوش قرمز در نمایشگاه امسال حضور یافتیم.

وی اظهار کرد: تولید ژل و افزودنی های آن جهت لوله های خونگیری با فرمولی خاص متعلق به گروه کاری ما می باشد که طی سال ها تحقیق به آن دست پیدا کردیم. تشخیص دقیق تر آزمایش ها و ماشین های تولید و اسمبل آن با محصول مذکور، دانش بومی است که توسط شرکت آرون زیست، برای اولین بار در کشور به تولید رسیده است.

جبرائیلی ادامه داد: لوله خونگیری خلا یا لوله ونوجکت با نام تجاری آن واکیوتینر، وسیله ای است که در فرایند خون گیری و نمونه گیری از اهدا کنندگان و بیماران استفاده می شود. این لوله با ایجاد خلا باعث مکش خون از رگ به داخل لوله شده و عمل خونگیری را تسهیل می‌کند. در واقع ابتدا سوزن دو طرفه به همراه نگهدارنده توسط پزشک وارد رگ شخص شده و سمت دیگر، سوزن پوشش پلاستیکی شیشه خلا را سوراخ می کند تا در نتیجه به دلیل اختلاف فشار، خون به داخل شیشه مکیده شود.

مدیرعامل شرکت آرون زیست تصریح کرد: خونگیری به وسیله لوله های خونگیری با توجه به مزیت های سرعت عمل بیشتر، خطای کمتر در آزمایش های بیوشیمیایی هورمونی، هماتولوژی و انعقاد، روشی جدید در مراکز آزمایشگاهی است. همچنین حمل و جابجایی نمونه با ایمنی بیشتر و بهتر انجام می گیرد.

وی ویژگی ها و مزایای این محصولات را چنین بیان کرد:

ژل: قطع ارتباط بین سلول های خونی و سرم خون نهایتاً اندازه‌گیری دقیق طرح آنالیت های خونی و افزایش پایداری آن ها

ماده فعال کننده لخته: با راه اندازی آبشار انعقاد خون ضمن تسریع لخته، باعث افزایش کیفیت سرم خون می شود.

لوله های دارای خلا: خون گیری با این روش باعث حذف مخاطرات خون گیری ناشی از سرنگ شده و با توجه به ثابت بودن حجم خون گیری، افزایش کیفیت اندازه گیری آنالیت های خونی را بر عهده دارد. این روش پرکاربردترین و جدیدترین روش خونگیری در کشورهای پیشرفته است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات