بازدید سرمایه گذاران و کارآفرینان  کشور ترکیه  از پارک علم و فناوری البرز

بازدید سرمایه گذاران و کارآفرینان کشور ترکیه از پارک علم و فناوری البرز

یک گروه اجرایی ، علمی و تحقیقاتی به سرپرستی دکتر مسلم بیردال مدیرکارآفرینان استان وان از کشور ترکیه با همراهی دکتر بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  و دکتر ربانی رییس پارک علم و فناوری البرز  از محصولات و دستاوردهای پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز ، صبح روزدوشنبه ۹ دی ماه ، دکتر بیردال مدیرکارآفرینان  استان وان از کشور ترکیه به همراه تیمی از کارشناسان با حضور در پارک علم و فناوری البرز ضمن مذاکره با مسئولین مربوطه در پارک و جهاددانشگاهی با دستاوردهای علمی و فناوری مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و شرکت های فناور پارک علم و فناوری استان آشنا شدند .
دکتر بیردال مدیرکارآفرینان استان وان  اعلام کرد: کشور ترکیه می تواند بازار و مقصد صادرات محصولات واحدهای فناور و دانش بنیان استان البرز باشد و شرکت های دانش بنیان مستقر در این مجموعه می توانند نیازهای فناورانه ترکیه را در زمینه های نیازهای مختلف تامین نمایند .
دکتر بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در این بازدید ظرفیت ها و دستاوردهای علمی و فناوری جهاد دانشگاهی را تشریح نمود و جهت ایجاد تعامل در زمینه فنی - تخصصی و فناوری بین دو مجموعه اعلام آمادگی کرد .
همچنین معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) به ارائه تجربیات جهاددانشگاهی در زمینه تجاری سازی، فناوری و توسعه علمی و توسعه اشتغال و کارآفرینی و توسعه استارت آپ ها پرداخت .
براساس این گزارش ، طرفین با توجه به پتانسیل ها، ظرفیت ها و زمینه های فرهنگی ، تاریخی و علمی مشترک دو کشور بر  ایجاد روابط موثرتر فرهنگی و علمی و همچنین عملیاتی شدن تعامل و همکاری در راستای تولید و تجاری سازی محصولات فناورانه  تاکید نموند .
در این بازدید دکتر رضا مومنی مدیر اداره توسعه نوآوری و کارآفرینی و خدمات آموزشی پارک علم و فناوری البرز، به معرفی  مجموعه پارک علم وفناوری البرز و نیز به ارائه  دستاوردهای این پارک در حوزه توسعه شرکت های دانش بینان و فناور پرداخت و نسبت به معرفی تعدادی از شرکتهای فناور در زیست بوم کارآفرینی پارک علم و فناوری اقدام کرد.
بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز، مرکز آزمایشگاهی حیوانات پژوهشگاه ابن سینا ، پژوهشکده گیاهان دارویی، و مرکز مبدل ها و منابع تغذیه واحد علم و صنعت از دیگر برنامه های بازدید کنندگان بود که می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر و ورود جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز به بازار ترکیه باشد .
قابل توجه اینکه دستاوردهای فناورانه مورد توجه ویژه تیم بازدید کننده قرار گرفت و در بعضی از زمینه ها ، هیئت ترکیه ای تمایل خود را به استفاده از محصولات عرضه شده، ابراز داشتند .

خبر در حال تکمیل است...
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات