رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان از امکانات شهرستان سقز برای راه‌اندازی مرکز رشد مشترک بازدید کردند

رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان از امکانات شهرستان سقز برای راه‌اندازی مرکز رشد مشترک بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان در دیدار با فرماندار ویژه و روسا و نمایندگان دانشگاه‌های فعال شهرستان سقز با توجه به ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و خلاقانه بر راه‌اندازی مرکز رشد در این شهرستان تاکید کردند.

در این جلسه دکتر سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان، سرمایه‌گذاری بر روی ایده­‌های نوآورانه نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری عنوان کرد و گفت: پارک علم و فناوری با حمایت از طرح­‌های ارائه شده از سوی دانشجویان، دانش‌آموزان، نوآوران و نخبگان نقش مهمی در توسعه خلاقیت و نوآوری در سطح جامعه به ویژه در بین دانش‌­آموزان و دانشجویان دارد. ماموریت این مراکز ترویج فرهنگ نوآوری و کار تیمی، آموزش، مشاوره مستمر و کاربردی با هدف کسب مهارت در علوم و فناوری­‌های نوین، هدایت نوآوران در جهت رفع مشکلات جامعه از طریق کاربردی کردن آموخته‌­ها و ترویج فناوری‌­های نوین است.

دکتر سعیدی در ادامه افزود: دستاورد اصلی پارک‌های علم و فناوری کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش‌محور است، و پارک علم و فناوری کردستان ماموریت‌های زیر را در جهت حصول این دستاورد بر عهده دارد، زمینه‌سازی و ارائه طرح‌های لازم جهت رشد و توسعه فعالیت شرکت‌های فناور، تجاری‌سازی و کاربردی کردن تحقیقات و دستاوردهای آن، تسهیل در انتقال دانش و فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی و تولیدی، پویاسازی ارتباط کارآمد میان بخش‌های علمی، تحقیقاتی و اقتصادی، ایجاد محیط فیزیکی مناسب و جذاب با خدمات ویژه برای توسعه شرکت‌های دانش‌محور و از همه مهم‌تر به عنوان پل ارتباطی میان دانشگاه و بازار کار. در این راستا برقراری ارتباط و هم‌افزایی مستمر و سازنده پارک علم و فناوری با مراکز دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز حضور فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاهی در بازار کار باشد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان اظهار امیدواری کرد براساس تفاهم‌نامه‌ها، مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری کردستان و مراکز دانشگاهی سقز راه اندازی شود چراکه این نوع هم‌افزایی باعث ایجاد خدمات و محصولات با ارزش افزوده بالا، توسعه اقتصاد دانش‌محور و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

در ادامه کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز، با اشاره به اینکه ارتباط پارک علم و فناوری با مراکز دانشگاهی سقز ضروری است، گفت: این نهاد باید در افزایش اشتغال و تولید ثروت در این شهرستان با توسعه کسب و کارهای جدید نقش‌آفرینی بیشتری کند.

پارک‌های علم و فناوری بر اساس اهداف تدوین شده، باید جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها، موسسات تحقیق و توسعه و شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت بیندازد.

وی افزود: استفاده از ایده‌های برتر دانش‌آموزان در جشنواره‌های کشوری به ویژه خوارزمی، جذب ایده‌های برتر دانش‌آموزان، دانشجویان و ایده‌آفرینان و کارآفرینان شهرستان برای حمایت و دلگرمی آنان و در نهایت تجاری‌سازی محصول‌شان باید به جد پیگیری شود و پارک علم و فناوری در این حوزه شهرستان را بیشتر کمک دهد.

کریمیان با اشاره به وجود مراکز دانشگاهی و دانشجویان و دانش‌آموزان فعال در عرصه علم و فناوری بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد وابسته به پارک و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید برای اشتغال‌زایی در این شهرستان تاکید کرد.

در پایان، رییس و مدیران پارک علم و فناوری کردستان همراه با فرماندار ویژه شهرستان سقز و روسا و نمایندگان دانشگاه‌های فعال در شهرستان سقز در در بازدیدی از امکانات دانشگاهی این شهرستان امکان ایجاد مرکز رشد مشترک در این شهرستان را بررسی کردند.

گفتنی است که شهرستان سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات