رونق فناوری و نوآوری برای جهش تولید؛ ۲۱هکتار فضای جدید به زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان می‌پیوندد

رونق فناوری و نوآوری برای جهش تولید؛ ۲۱هکتار فضای جدید به زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان می‌پیوندد

در نخستین بخش این بازدیدها، روند پیشرفت فاز سوم پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفت.

این فاز از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان «پردیس کارآفرینی»، میزبان واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته با ارزش افزوده محصولات بالا و تولید مبتنی بر نیروی متخصص، «واحدهای تحقیق و توسعه (R ;D)،آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌ها خواهد بود.

این پروژه دانش بنیان از تیرماه امسال با کارفرمایی پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط شرکت پیمان‌کار آغاز شده است و پاییز امسال نهایی می‌شود.

فاز سوم پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۲۱ هکتار و ۸۵ قطعه مجزا میزبان نوآوری کسب و کارهای دانش بنیان و واحدهای فناور خواهد بود.

بازدید از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات دانش‌بنیان ایران‌ساخت

ستاری در ادامه از شرکت های دانش بنیان ایده کاوان صنعت پردیس طراح و سازنده ربات های بازرسی و عملیاتی و شرکت دانش بنیان ایمن ایجاز، سازنده ایمپلنت‌های استخوانی ایران‌ساخت بازدید کرد و با فناوران مستقر در این شرکت‌های دانش‌بنیان به گفت‌وگو نشست.

در ادامه این بازدیدها، فعالان فناور شرکت‌ دانش بنیان پارس نهند که دستگاه های مافوق صوت ایران‌ساخت را با ابعاد و کاربردهای خاص تولید می‌کنند، دستاوردهایشان را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارائه کردند.

ستاری همچنین به ساختمان فضای کار اشتراکی کوآپ رفت و در ادامه نیز از میزان پیشرفت احداث صندوق توسعه فناوری های نوین، آگاه شد. صندوق توسعه فناوری های نوین پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع احداث شده است تا زمینه حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در این پارک علم و فناوری را فراهم کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این بازدیدها، در جریان پیشرفت احداث زیرساخت‌های ارتباطی و رفاهی مانند پل ارتباطی، فضای ورزشی و پروژه تامین برق پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست قرار گرفت.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات